Az IBM és a Maersk Logistics együttműködése
A közös fejlesztés során az IBM és a Maersk Logistics kutatási, üzleti tanácsadó és mérnökcsapatokat állított fel, amelyek vámkezeléssel, kikötői és határellenőrzési irányítással, beszállítói hálózatirányítással és szállítmányozással foglalkozó technológiai szakértők és belső szakemberek részvételével működnek. A megoldás alapja az IBM vezető hardver- és szoftver-technológiája, a Maersk Logistics globális beszállítói szakértelmével kiegészítve. A két vállalat először ötvözött két fontos feltörekvő technológiai megoldást:
Intelligens, real-time követést lehetővé tevő eszközök (Tamper-Resistant Embedded Controllers, TREC), amelyek a szállítmány részét képező tárolóeszközökre erősíthetőek, és kialakításuknál fogva ellenállóak a használat során keletkező behatásoknak. A pusztán információ tárolására szolgáló passzív címkékkel ellentétben a vezeték nélküli TREC eszközök jelentős feldolgozó kapacitással is rendelkeznek, amely adatok küldését és fogadását is lehetővé teszi. A készülékek automatikusan begyűjtik az információt minden tárolóegységről, beleértve az azok fizikai helyét jelző GPS-koordinátákat, hőmérsékletet, páratartalmat, és a szenzorok által jelzett esetleges rongálást is.
A TREC eszközök által, tulajdonoshoz nem kötött hálózatokban begyűjtött adatokat és üzleti integrációs rendszereket ötvöző, maximálisan integrált rendszer.
A hálózat manuális folyamatokat nem használ, és a beszállítói lánc minősített tagjai számára hozzáférhetővé teszi a számukra szükséges adatokat. A begyűjtött információt decentralizált adatbázisokhoz lehet rendelni, amelyekben minden résztvevő a saját adataiért felelős. A szolgáltatás-központú infrastruktúrának köszönhetően a résztvevők azonnal hozzáférhetővé tehetik a kívánt információt.
Ez az egyedülálló megoldás igény szerinti hozzáférést biztosít a globális beszállítói láncok tagjainak az aktuális, szállítmányozással kapcsolatos adatokhoz. A megoldás támogatja a Vámigazgatások Világszervezete (World Customs Organization, WCO) által kiadott, a globális kereskedelem előmozdítását és biztonságát szolgáló új kertrendszert is.
Kapcsolódó cikkek
- Nyomtatórendszerekre szakosodott az IBM és a Ricoh közös vállalata
- 2010-re nyeresége felét a szoftverektől várja az IBM
- IBM: 8 százalékos negyedévi adózott eredménynövekedés
- Még szorosabb IBM-Cisco együttműködés
- Az IBM díjazta az Avnetet
- 300 millió Lenovo részvényt adott el az IBM
- IBM - vártnál nagyobb negyedéves adózott eredmény
- Az IBM felvásárolja az Internet Security Systems (ISS) vállalatot
- Az IBM 1,6 milliárd dollárért megveszi a FileNet-et
- IBM - vártnál nagyobb negyedéves adózott eredmény
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.