2005-ben 30-40 %-os online hirdetésipiac-növekedés várható
2005 eddig eltelt időszakát vizsgálva a piac 1 milliárd 483 millió forintot meghaladó forgalmat bonyolított le, amely 36 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakának forgalmához képest, megerősítve, hogy a hirdetők egyre nagyobb számban ismerik fel az online hirdetésben rejlő lehetőségeket. Az [origo] 2005 első félévben az egész piacra jellemző intenzív fejlődési ütemnek megfelelően növelte bevételeit, idén 40 % fölötti növekedést várnak.
A piacvezető online médiumok – a T-Online Magyarország által kiadott [origo], az Index, a Ringier Online, a Sanoma Online, a Habostorta, a Portfolio.hu és a Házipatika - a T-Online becslései szerint a tiszta hirdetési piac 65-70 %-át adják, így az Online Hirdetési Index pontos képet ad az online hirdetési piacról.
Az Online Hirdetési Index második negyedéves adatai azt mutatják, hogy a piac igen erős, és rendkívüli fejlődési lehetőségek állnak előtte. Míg a teljes hazai hirdetési piac ugyanebben az időszakban csupán egyszámjegyű növekedést ért el, és az online mellett más piaci szegmens nem produkált az átlaghoz képest kiemelkedő növekedést, arra lehet következtetni, hogy az online hirdetések jelentős bevételt tudtak elvonni más hirdetési csatornáktól. A nyugati országokban is folyamatosan nő az online médiumok bevétele a hirdetési tortából, hasonló tendenciákra számíthatunk Magyarországon is. A T-Online becslése szerint az online médiumok hirdetési bevételei két éven belül utolérik a rádiós szegmens bevételeit.
Az Online Hirdetési Index mögött álló médiumok szakemberei az idei év egészére 30-40%-os online piaci növekedést jeleznek elő. Az [origo] hirdetési bevételei e piaci bővüléssel összhangban nőttek, sőt, meghaladják a 40 %-ot, amely a portál méretét és fejlettségét tekintve jelentős eredménynek mondható. Az Online Hirdetési Index nem tartalmazza az Online DM bevételeit, ez az [origo] esetében idén megháromszorozódik.
A növekedés mögött az [origo] népszerűsége áll: az [origo] idén többször is látogatói csúcsot döntött, legutóbb szeptember 19-én, amikor egyetlen nap alatt több mint 710.000 látogatótól regisztrált forgalmat, akik több mint 1 millió 800 ezer látogatást és közel 23 millió oldalletöltést generáltak.
Az online médiumok népszerűsége nagyban függ az internetelérések számának növekedésétől és típusától: az online tartalmak készítői számára igen kedvező a szélessávú hozzáférés lendületes terjedése, hiszen ezek generálják az újabb és újabb minőségi tartalmak keletkezését. A T-Online elemzése szerint a háztartások internet ellátottsága továbbra is dinamikusan növekszik. A vállalat becslése szerint a 2004. évi 16 %-hoz képest 2007-re 31 %-ot ér el. Ez a növekedés elsősorban a szélessávú internet elterjedését feltételezi, a tendencia alapján 2007-ben Magyarországon minden negyedik háztartás szélessávú internetkapcsolattal fog rendelkezni. A T-Online előrejelzése szerint 2007-ben az internetező háztartások 80 %-a szélessávon kapcsolódik a világhálóra, 1187 ezer háztartás rendelkezik majd interneteléréssel, ebből 955 ezer szélessávú technológiával.
Kapcsolódó cikkek
- Supernova 2007 konferencia: az internet és a fekete lyuk
- Mobil vagy egymillió font?
- Digitális örökség, információ-felügyelet és-tárolás, tartalomkezelés
- Az adathalászat növekedést, a botok előfordulása csökkenést mutat
- Regionális központot nyit Debrecenben a BT
- Reklámszakmai képzés indul októberben
- Tovább növekszik a magyarországi online reklámok piaca
- Májusi kémprogram toplista
- A csökkenő árak mérséklik a globális chip-eladást
- Az energiaköltség növeli az informatikai kiadásokat