A Telenor megvásárolja a Vodafone svéd leányvállalatát
Kovács Attila, 2005. november 1. 10:36
A norvég Telenor október 31-én megállapodásra jutott a Vodafone Csoporttal, amely szerint megvásárolja annak 100%-os tulajdonú leányvállalatát, a Vodafone Svédországot.
Az akvizíciós díj 1,035 milliárd eurónak felel meg. A svéd Vodafone-leányvállalat 1,5 millió előfizetővel és mintegy 15%-os piaci részesedéssel az észak-európai ország harmadik legnagyobb mobilszolgáltatója. A cégnek minden svédországi versenytársánál magasabb az egy felhasználóra vetített átlagos bevétele, egyben a svéd üzleti mobilpiac második helyezettje, a vállalati ügyfelek tekintetébe elért 30%-os piaci részesedésével. Az idén március 31-ével zárult 2005. pénzügyi évben a Vodafone Svédország árbevétele 6,7 milliárd svéd koronára rúgott.
Elemzők szerint az akvizíció révén a Telenor pozíciója meg fog erősödni Svédországban, illetve a Telenor skandináviai mobil előfizetői bázisa 37%-kal, 5,6 millióra fogja emelkedni. A Vodafone Svédország tulajdonlása erősíteni fogja az első számú norvég szolgáltató jelenlétét az üzleti mobilpiacon is. Az akvizíció révén a Telenor még több versenyképes szolgáltatást kínálhat Skandináviában. Híreink szerint a tranzakció 2005 végén, 2006 legelején fog teljes mértékben befejeződni, feltéve és remélve, hogy az EU versenyhatóságai a döntés végrehajtásának mielőbb zöld utat adnak.
Elemzők szerint az akvizíció révén a Telenor pozíciója meg fog erősödni Svédországban, illetve a Telenor skandináviai mobil előfizetői bázisa 37%-kal, 5,6 millióra fogja emelkedni. A Vodafone Svédország tulajdonlása erősíteni fogja az első számú norvég szolgáltató jelenlétét az üzleti mobilpiacon is. Az akvizíció révén a Telenor még több versenyképes szolgáltatást kínálhat Skandináviában. Híreink szerint a tranzakció 2005 végén, 2006 legelején fog teljes mértékben befejeződni, feltéve és remélve, hogy az EU versenyhatóságai a döntés végrehajtásának mielőbb zöld utat adnak.
Kulcsszavak: Telenor
Kapcsolódó cikkek
- Bonyodalmak a Telenor keleti részesedéseinél
- A Tele2 eladta dán leánycégét a norvég Telenornak
- Telenor: csökkent a profit az ukrán részleg miatt
- Az S&P nem módosítja a Telenort besorolását
- Telenor: kiugró profitnövekedés
- Csökkenti a külföldi barangolási díjakat a Telenor
- Nő a nyomás Norvégiára a Telenor GrameenPhone részesedése miatt
- A Telenor harmadik negyedéve: kiugró profitnövekedés
- Ericsson: teljes körű csomagkapcsolt maghálózat a Telenornak
- A Telenor felvásárolta a szerb Mobi 63-at
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
2024. november 5. 13:27