IDC: A SAS vezeti az adattárház eszközök piacát

forrás Prim Online, 2005. november 14. 12:16
A SAS bejelentette, hogy a tavaly elért nemzetközi árbevétele alapján vezeti az adattárház (Data Warehouse Generation, DWG) szoftverek gyártóinak rangsorát. Az adattárház-létrehozó eszközök értékesítése 2004-ben példátlan módon, összességében 10,2%-kal nőtt, elérve az egymilliárd USD értéket. Csaknem 200 millió dolláros szoftver-árbevételével vált ennek a piacnak a vezetőjévé az üzleti intelligencia megoldásairól ismert SAS.

Adattárház eszközök

Az adattárház eszközök – az ETL (az adatok kinyerését, átalakítását és betöltését biztosító) eszközök és az adatminőséget biztosító megoldások – az IDC definíciója szerint azok a szoftverek, amelyeket az adattárházak tervezésénél, tisztításánál, átalakításánál, betöltésénél és adminisztrálásánálalkalmaznak. A SAS szoros másodikként végzett az adattárházak információ-elérési eszközeinek kategóriájában is, amely az adattárházban tárolt információk elérésére és elemzésére szolgáló végfelhasználói eszközöket fedi le.

„A szervezet adattárháza a sikeres operatív üzleti adatelemzés létfontosságú eleme, és sok vállalat kezdi felismerni, hogy a nagy hatékonyságú és könnyen használható ETL eszközök a vállalat egészét átfogó üzleti intelligencia stratégia előfeltételét jelentik” – fejtette ki Joe Augustine, a SAS adatintegrálási stratégiájának vezetője.

SAS Enterprise ETL Server

A SAS adatintegrációs megoldásai lehetővé teszik, hogy a vállalatok bármilyen forrásból elérhessék adataikat, pontos és alapos üzleti adatelemzéseket készítsenek. A SAS Enterprise ETL Server a SAS vállalati üzleti intelligencia platformjának szerves része, amely egy integrált, nyílt és kiterjeszthető alapot szolgáltat az adatkinyeréshez és -szolgáltatáshoz. A Platform az adatok integrálásától és tárolásától az analitikai eszközökig olyan stabil architektúrát biztosít, amely támogatja a szervezet bármely szintjének üzleti folyamatait.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01