Versenyfelhívás iskolásoknak a Neumann János Nemzetközi Programtermék Versenyére
forrás Prim Online, 2005. november 21. 10:31
A Neumann János Számítógép-tudományi Társaság és a szekszárdi I.Béla
Gimnázium és Informatikai Szakközépiskola az idén második alkalommal
hirdeti meg az Általános és Középiskolások Neumann János Nemzetközi
Programtermék Versenyét.
A verseny teret biztosít a diákok által készített számítógépes programtermékek bemutatására és versenyeztetésére. Alkalmat teremt az informatikában tehetséges diákok találkozására és tapasztalatcseréjére. A verseny a bemutatott termékekkel a diáktársadalomnak is példát kíván mutatni arra, hogyan kell és lehet értékes - sőt piacképes -informatikai termékeket már az iskolai évek alatt létrehozni.
A részvétel feltételei: a versenyen általános- és középiskolai nappali tagozatos tanulók indulhatnak. A felsőfokú intézményekben tanuló elsőéves diákok abban az esetben vehetnek részt, amennyiben a verseny napjáig, (dec.5) nem töltötték be a 19. életévüket. Az általános iskolások és a középiskolások (az elsőéves hallgatókkal együtt) külön-külön csoportban versenyeznek. Nevezési díj nincs.
A verseny kategóriái
A versenyzők hat kategóriában küldhetnek be programokat. Ezek a kategóriák a következők:
oktató programok,
játékprogramok,
alkalmazói programok,
számítógépes grafika,
számítógépes zene és
internetes alkalmazások.
A kategóriák részletes leírása és a beküldés feltételei a részletes tudnivalóknál a http://ibela.hu/neumann/ címen olvashatók.
A verseny szakaszai:
1. Nevezni a verseny honlapjáról letöltött nevezési lappal lehet 2005 október 21-ig (késés esetén november 14-ig)
2. A verseny első fordulója. A programtermékeket 2005. november 14-ig kell beküldeni, a pályázatokat a zsűri előzsűrizi. A zsűri november 25-ig küld értesítést azoknak a versenyzőknek, akik a döntőbe kerülnek. Az el nem fogadott pályázatok szerzői is értesítést kapnak.
3. Döntő. A 2005. december 5-7. között megrendezendő döntőbe behívott versenyzők a zsűrinek és a közönségnek 10-15 perces előadás keretében mutatják be programterméküket. A zsűri -amelynek elnöke hagyományosan Kovács Győző, a verseny kezdeményezője - a terméket annak minősége, a bemutatás színvonala és a feltett kérdésekre adott válaszok alapján értékeli. A döntőn a tanulók a rendező iskola vendégei. A zsűrizés végeztével a zsűri ünnepélyes eredményhirdetést tart. A verseny (bárki részt vehet rajta), a zsűri pontozása és az eredmények nyilvánosak, mindez kikerül a verseny honlapjára is. A verseny döntőjébe került tanulók a verseny támogatói által felajánlott értékes díjakat kapják, amelyek zömében informatikai hardware és software termékek.
A részvétel feltételei: a versenyen általános- és középiskolai nappali tagozatos tanulók indulhatnak. A felsőfokú intézményekben tanuló elsőéves diákok abban az esetben vehetnek részt, amennyiben a verseny napjáig, (dec.5) nem töltötték be a 19. életévüket. Az általános iskolások és a középiskolások (az elsőéves hallgatókkal együtt) külön-külön csoportban versenyeznek. Nevezési díj nincs.
A verseny kategóriái
A versenyzők hat kategóriában küldhetnek be programokat. Ezek a kategóriák a következők:
oktató programok,
játékprogramok,
alkalmazói programok,
számítógépes grafika,
számítógépes zene és
internetes alkalmazások.
A kategóriák részletes leírása és a beküldés feltételei a részletes tudnivalóknál a http://ibela.hu/neumann/ címen olvashatók.
A verseny szakaszai:
1. Nevezni a verseny honlapjáról letöltött nevezési lappal lehet 2005 október 21-ig (késés esetén november 14-ig)
2. A verseny első fordulója. A programtermékeket 2005. november 14-ig kell beküldeni, a pályázatokat a zsűri előzsűrizi. A zsűri november 25-ig küld értesítést azoknak a versenyzőknek, akik a döntőbe kerülnek. Az el nem fogadott pályázatok szerzői is értesítést kapnak.
3. Döntő. A 2005. december 5-7. között megrendezendő döntőbe behívott versenyzők a zsűrinek és a közönségnek 10-15 perces előadás keretében mutatják be programterméküket. A zsűri -amelynek elnöke hagyományosan Kovács Győző, a verseny kezdeményezője - a terméket annak minősége, a bemutatás színvonala és a feltett kérdésekre adott válaszok alapján értékeli. A döntőn a tanulók a rendező iskola vendégei. A zsűrizés végeztével a zsűri ünnepélyes eredményhirdetést tart. A verseny (bárki részt vehet rajta), a zsűri pontozása és az eredmények nyilvánosak, mindez kikerül a verseny honlapjára is. A verseny döntőjébe került tanulók a verseny támogatói által felajánlott értékes díjakat kapják, amelyek zömében informatikai hardware és software termékek.
Kapcsolódó cikkek
- SharePoint portál az ELTE-n
- ECDL a szakképzésben - kölcsönös átjárhatóság
- Webfejlesztői verseny Microsoft platformon
- Svéd siker a 24 órás programozó-versenyen
- Vizsgadrukk helyett: Webes segítség informatikai érettségire készülőknek
- Robotfoci 2050: tudományos ismeretterjesztő DVD
- Linux 48 - IBM Szoftver Programozói Bajnokság
- 460 érvényes nevezés a Szabadfogású Számítógép versenyen
- 48 órás programozói bajnokság novemberben
- IBM 48 órás programozó bajnokság