Személyre szabott reklámok a Yahoo-n

Milkovits Gábor, 2005. december 3. 21:09
A Yahoo reklámeladásokért felelős alelnöke bejelentette, hogy az online tartalomszolgáltató hamarosan a felhasználói szokások alapján célzott hirdetési kategóriákat fog értékesíteni.
Greg Coleman a Reutersnek nyilatkozva elmondta, hogy az új megoldás alapvetően más szempontok szerint működik majd, mint az eddigiek. A Yahoo és a Google jelenleg is csatol célzott reklámokat bizonyos találatokhoz, az új Yahoo módszer azonban ezek mellett a tartalomszolgáltató oldalain végrehajtott navigáció, a keresőbe beírt szavak, illetve a felhasználó által kiválasztott konkrét reklámok alapján működik majd. Ha például valaki autókról szeretne információkat kapni, nagyon valószínű, hogy kocsikat reklámozó hirdetésekkel fog találkozni.

A Yahoo hagyományosan az adott földrajzi régióra vonatkozó demográfiai adatok alapján értékesíti reklámfelületeit, így a mostani áttérés a felhasználói szokások alapul vételére a cég reményei szerint jelentősen megnövelheti reklámbevételeiket. Coleman hangsúlyozta, hogy a megoldás szigorúan névtelenül, a felhasználók privát személyiségi jogainak maximális figyelembevételével működik majd.
Kulcsszavak: Yahoo reklám

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01