Változik az üzemeltetési szoftverszállítók toplistája?
A Gartner-vélemény: a BMC Software potenciális kivásárlási célpont, és ilyen módon valószínűleg eltűnik a "négy nagy" közül. A Gartner megítélése szerint a BMC a "kérők" széles köre számára lehet izgalmas célpont emiatt, valamint és az ehhez társuló szerény piaci tőkésítettség okán, és mert készpénzben és készpénznek megfelelő eszközökben több mint egy milliárd dollárt tart, továbbá meglehetősen versenyképes termékpalettát kínál.
A HP OpenView családja lesz valószínűleg a másik vállalat, amelyik eltűnik ebből a körből, viszont ők más okból. A HP nem kivásárlás (vagy a HP részéről a befektetés felszámolása) miatt tűnik el a "négy nagy" közül, hanem mert megelőzi egy gyorsan növekvő versenytárs. Az elemző cég azt is kiemeli, hogy a HP vezérigazgatója, Mark Hurd a Gartner 2005-ös őszi szimpóziumán még úgy nyilatkozott, célja az ágazati vezető szerep megszerzése ezen a területen.
A Symantec valószínűleg tovább bővíti majd az IT operációs menedzsmentszoftver kínálatát, és ezzel feltehetően kiüti a HP-t a "négy nagy" közül.
Az EMC is olyan versenytárs, akit érdemes szemmel tartani: menedzsment- és adattárolási szoftvereivel körülbelül 600 millió dolláros árbevételt ért el 2005-ben (amibe nem számítjuk bele a tartalomkezelést és a virtualizációt). A Gartner véleménye szerint az EMC fejleszti majd befektetéseit egyéb IT operációs menedzsmentszoftver piacokon is.
A Microsoftról, az Oracle-ről és az SAP-ról az a vélemény, hogy rendelkeznek a kellő pénzügyi erővel ahhoz, hogy komoly kihívók legyenek ezen a piacon, hiszen céljuk, hogy a menedzsmenttechnológiát a saját ökoszisztémáik teljes üzemeltetési költségének csökkentésére használják (illetve, hogy a szoftverrel kapcsolatos jövedelemgeneráló lehetőségeiket új piacok meghódításával bővítsék).
A "négy nagy" termékeit biztonságos befektetésnek ítéli mindenki a szállítók pénzügyi ereje, támogatási kapacitásai és egyéb tényezők miatt. Ez a benyomás ugyanakkor eddig is és ezután is hamis volt és marad. Mint minden más vállalkozás, úgy ezek a vállalatok is azon igyekeznek, hogy pénzügyi helyzetüket minél jobban maximalizálják azáltal is, hogy megszabadulnak a nyereségességüket nem támogató termékektől. Ez a folyamat felgyorsult az elmúlt néhány évben, mivel a szállítók mindegyike folyamatosan küzd a költségek és az előnyök egyenletének mindkét oldalával.
Ha a "négy nagy" közül valamelyik eltűnik, ennek vajon mi a következménye a termékek szempontjából? Az erős termékek valószínűleg életben maradnak. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a piacvezető termékek (amilyenek a BMC és a HP portfoliójában szerepelnek) a konszolidálódó környezet ellenében is megteremtik saját piacukat. Éppen ezért az erős termékek túlélik a tulajdonos váltást illetve a piaci rangsorban az előkelőbb helyezés elvesztését. Ugyanakkor a nem versenyképes termékek migrációra vannak ítélve. Az ilyen termékek esetében a vevőknek készenléti tervekkel kell rendelkezniük.
A Gartner azt tanácsolja, hogy a vállalkozások továbbra is a jelenlegi "négy nagytól" vásároljanak, de számítaniuk kell a jövőben bizonyos piaci változásokra, és ezért javasolt, hogy biztonsági terveket készítsenek.
Kapcsolódó cikkek
- "Reflexekkel" bíró autókon dolgozik az IBM
- Nyomtatórendszerekre szakosodott az IBM és a Ricoh közös vállalata
- IBM: SOA témájú nemzetközi konferencia Budapesten
- IBM pengeszerverek kisvállalkozásoknak
- Az IBM és a HP uralja a szerverpiacot
- IBM, Samsung, Chartered, Freescale, Infineon együttműködés a csipfejlesztésben
- Elegendő sávszélesség a teljes iTunes katalógus letöltéséhez 60 másodperc alatt
- Jönnek a 65nm-es nagy teljesítményű szerver CPU-k
- Következő generációs IBM Unix szerverek kedden
- Első IBM Power6 tesztek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.