Feljelentette a filter:max az UPC-t
forrás Prim Online, 2006. február 8. 21:35
Az Internetbiztonsági Világnap alkalmából a filter:max cég február 8-án
bejelentette, a jövőben a hazai internet-szolgáltatókkal való
együttműködésre törekszik az e-mail rendszerek ellehetetlenülésének
megakadályozásáért, egyúttal feljelenti a UPC-t a hálózatából kiinduló
támadások miatt.
A spamek és vírusok terjedésének megakadályozására az első pont a küldő internet-szolgáltatója (ISP). A szolgáltatók kisebb része –etikai vagy egyszerű üzleti megfontolásból- igen aktív a spamek és vírusok elleni harcban, a többség pedig az általában elvárható gondossággal igyekszik biztosítani, hogy a felhasználók se szándékosan, se akaratukon kívül (például számítógépük vírusfertőzöttsége miatt) ne küldjék Internet-szerte a káros e-mailek százezreit-millióit. Az ISP-k egy kis része azonban nemhogy magától, de bejelentésre sem tesz semmit, a panaszos ügyfelet gyakran válaszra sem méltatja.
Megelégelve azoknak az internet-szolgáltatóknak a nemtörődömségét, akik miatt a hazai SPAM- és vírustámadások jelentős része megtörténhet, a filter:max mozgalmat indított a helyzet megváltoztatása érdekében. Először a cég saját rendszerébe érkező e-mailek alapján megkeresett több Internet-szolgáltatót, akik nagyobb része együttműködőnek bizonyult, és a konkrét támadások ellen felléptek.
A megkeresett szolgáltatók közül azonban a UPC Magyarország Kft. a filter:max bejelentését válaszra sem méltatta – sem a telefonokra, sem az e-mailekre nem reagált. A szolgáltató egyik ügyfele ugyanis napi több ezer –néha tízezer-, vélhetően vírussal vagy spammel fertőzött e-mailt próbált a filter:max és ügyfelei részére elküldeni, illetve e-mail címek százezreit próbálta begyűjteni. A filter:max támadást –a szolgáltató tétlenségét megelégelve- bejelentette a Nemzeti Hírközlési Hatóságnak, és kérte hatósági eljárás lefolytatását az ügyben. A beadványban kérte, hogy –mivel ezt a kábeltelevíziós internet-szolgáltató nem tette- az NHH kötelezze a UPC-t a konkrét támadás megszüntetésére, egyúttal arra, hogy tegyen intézkedéseket a hasonló támadások megelőzésére, illetve a támadások bejelentését a kellő komolysággal kezelje. A filter:max mérlegeli a UPC ellen polgári per megindítását is a keletkezett károk megtérítése érdekében.
„Az NHH a beadványt jelenleg vizsgálja. Az elektronikus kereskedelemről szóló 2001. évi CVIII. törvény értelmében a Hatóság a kéretlen elektronikus hirdetésekkel kapcsolatosan jogosult eljárni, ugyanakkor vizsgálhatja az elektronikus hírközlésről szóló törvényben meghatározott rendelkezések betartását, így annak a kötelezettségnek a teljesítését is, hogy az elektronikus hírközlési szolgáltatók a nyilvános elektronikus hírközlő hálózatok üzemeltetésével, illetve azokhoz való hozzáféréssel megvalósuló együttműködéssel összefüggésben kötelesek biztosítani a nyilvános elektronikus hírközlő hálózatok biztonságát a jogosulatlan hozzáféréssel szemben.” nyilatkozta az NHH illetékese.
A filter:max további internet-szolgáltatókkal is felveszi a kapcsolatot a hasonló ügyekben, egyúttal várja a hasonló támadásokat elszenvedő Internet-felhasználók jelentkezését, akiknek a cég felvilágosítást nyújt a védekezés technikai és jogi lehetőségeit illetően.
Mint Nemes Dániel, a filer:max stratégiai igazgatója elmondta, a céljuk az akcióval az, hogy legalább a hazánkból kiinduló Internetes támadások, spam- és vírus-fertőzések számát és komolyságát visszaszorítsák. „Sokkal inkább szeretnénk egy dicsőségtáblát, mint feketelistát felállítani. Néhány internet-szolgáltató példásan figyel a rendszerére, a hálózatáról kiinduló támadásokat – súlyuknak megfelelően -- nagyon komolyan veszi, azonban ők nehezebben fellelhetők, hiszen nem jön tőlük szemét. Másrészt az ilyen szolgáltatók csak a dolgukat végzik – felhasználóik azért fizetik őket, hogy jó minőségű szolgáltatást nyújtsanak és tartsák be a jogszabályokat. Más Internet-szolgáltatók viszont úgy gondolják, feladatuk az előfizetési díj beszedésekor, de legkésőbb a saját ügyfeleik kiszolgálásakor befejeződik. Ez nem így van, hiszen az Internet működése a hálózaton közlekedők együttműködésétől függ, ezt az internet működési szabályai (RFC-k) és a jogszabályok is kimondják.” – tette hozzá Nemes.
Böröcz Gergely, a filter:max ügyvezetője elmondta: „Örülünk, hogy mind több ISP veszi komolyan a kérdést. Ugyanakkor a spamek és vírusok ellen, az internet-biztonságért harcoló cégként, megoldásszállítóként kötelességünknek érezzük, hogy megvédjük a támadásoktól nemcsak magunkat és ügyfeleinket, hanem - lehetőségeinkhez képest- a teljes hazai internetező társadalomnak segítsünk. A konkrét esetben nem titkolt célunk példát statuálni: még az egyik legnagyobb Internet-szolgáltató sem teheti meg, hogy nem foglalkozik a rendszeréből kiinduló támadásokkal. Mindent el fogunk követni annak érdekében, hogy a helyzet megváltozzon.”
Megelégelve azoknak az internet-szolgáltatóknak a nemtörődömségét, akik miatt a hazai SPAM- és vírustámadások jelentős része megtörténhet, a filter:max mozgalmat indított a helyzet megváltoztatása érdekében. Először a cég saját rendszerébe érkező e-mailek alapján megkeresett több Internet-szolgáltatót, akik nagyobb része együttműködőnek bizonyult, és a konkrét támadások ellen felléptek.
A megkeresett szolgáltatók közül azonban a UPC Magyarország Kft. a filter:max bejelentését válaszra sem méltatta – sem a telefonokra, sem az e-mailekre nem reagált. A szolgáltató egyik ügyfele ugyanis napi több ezer –néha tízezer-, vélhetően vírussal vagy spammel fertőzött e-mailt próbált a filter:max és ügyfelei részére elküldeni, illetve e-mail címek százezreit próbálta begyűjteni. A filter:max támadást –a szolgáltató tétlenségét megelégelve- bejelentette a Nemzeti Hírközlési Hatóságnak, és kérte hatósági eljárás lefolytatását az ügyben. A beadványban kérte, hogy –mivel ezt a kábeltelevíziós internet-szolgáltató nem tette- az NHH kötelezze a UPC-t a konkrét támadás megszüntetésére, egyúttal arra, hogy tegyen intézkedéseket a hasonló támadások megelőzésére, illetve a támadások bejelentését a kellő komolysággal kezelje. A filter:max mérlegeli a UPC ellen polgári per megindítását is a keletkezett károk megtérítése érdekében.
„Az NHH a beadványt jelenleg vizsgálja. Az elektronikus kereskedelemről szóló 2001. évi CVIII. törvény értelmében a Hatóság a kéretlen elektronikus hirdetésekkel kapcsolatosan jogosult eljárni, ugyanakkor vizsgálhatja az elektronikus hírközlésről szóló törvényben meghatározott rendelkezések betartását, így annak a kötelezettségnek a teljesítését is, hogy az elektronikus hírközlési szolgáltatók a nyilvános elektronikus hírközlő hálózatok üzemeltetésével, illetve azokhoz való hozzáféréssel megvalósuló együttműködéssel összefüggésben kötelesek biztosítani a nyilvános elektronikus hírközlő hálózatok biztonságát a jogosulatlan hozzáféréssel szemben.” nyilatkozta az NHH illetékese.
A filter:max további internet-szolgáltatókkal is felveszi a kapcsolatot a hasonló ügyekben, egyúttal várja a hasonló támadásokat elszenvedő Internet-felhasználók jelentkezését, akiknek a cég felvilágosítást nyújt a védekezés technikai és jogi lehetőségeit illetően.
Mint Nemes Dániel, a filer:max stratégiai igazgatója elmondta, a céljuk az akcióval az, hogy legalább a hazánkból kiinduló Internetes támadások, spam- és vírus-fertőzések számát és komolyságát visszaszorítsák. „Sokkal inkább szeretnénk egy dicsőségtáblát, mint feketelistát felállítani. Néhány internet-szolgáltató példásan figyel a rendszerére, a hálózatáról kiinduló támadásokat – súlyuknak megfelelően -- nagyon komolyan veszi, azonban ők nehezebben fellelhetők, hiszen nem jön tőlük szemét. Másrészt az ilyen szolgáltatók csak a dolgukat végzik – felhasználóik azért fizetik őket, hogy jó minőségű szolgáltatást nyújtsanak és tartsák be a jogszabályokat. Más Internet-szolgáltatók viszont úgy gondolják, feladatuk az előfizetési díj beszedésekor, de legkésőbb a saját ügyfeleik kiszolgálásakor befejeződik. Ez nem így van, hiszen az Internet működése a hálózaton közlekedők együttműködésétől függ, ezt az internet működési szabályai (RFC-k) és a jogszabályok is kimondják.” – tette hozzá Nemes.
Böröcz Gergely, a filter:max ügyvezetője elmondta: „Örülünk, hogy mind több ISP veszi komolyan a kérdést. Ugyanakkor a spamek és vírusok ellen, az internet-biztonságért harcoló cégként, megoldásszállítóként kötelességünknek érezzük, hogy megvédjük a támadásoktól nemcsak magunkat és ügyfeleinket, hanem - lehetőségeinkhez képest- a teljes hazai internetező társadalomnak segítsünk. A konkrét esetben nem titkolt célunk példát statuálni: még az egyik legnagyobb Internet-szolgáltató sem teheti meg, hogy nem foglalkozik a rendszeréből kiinduló támadásokkal. Mindent el fogunk követni annak érdekében, hogy a helyzet megváltozzon.”
Kapcsolódó cikkek
- Őrizetben a spamkirály - akár 65 évet is kaphat!
- Spam csak az ahhoz hozzájáruló címzettnek küldhető
- 2600 dolláros büntetés egyetlen spam e-mailért
- A SurfControl minden spamszűrője Checkmark Prémium minősítést kapott
- Összeurópai fellépés a spam ellen még ebben a hónapban
- Kína fellép a spamküldők ellen
- Nyolc évet kapott az adatrabló spammer
- A filter:max tényekkel cáfolja a UPC vádjait
- Ingyenesen kipróbálható spamszűrő a filter:max-tól
- A filter:max spam és vírusszűrési szokásokat vizsgált