A France Télécom tavalyi éve: 89 százalékkal nőtt a profit
A cég 8,5 százalékos létszámcsökkentést tervez, 17 ezer munkahelyet akar megszüntetni három év alatt, további költségcsökkentés végett. Az állásokból 16 ezret Franciaországban számolnak fel, közölték ugyancsak kedden.
Az üzemi eredmény 11,28 milliárd euróra gyarapodott 9,31 milliárdról, a pénzforgalmi többlet (EBITDA) tavaly 2,8 százalékkal 18,416 milliárd euróra nőtt 17,923 milliárdról, a bevétel 6,2 százalékkal 49,04 milliárd euróra emelkedett a 2004-es 46,16 milliárdról. A szerves forgalomnövekedés 2,5 százalékos volt. Úgy vélik, Európában nincs szükség újabb részlegvásárlásokra. Idén 7 százalékos bevételnövekedést várnak a csoportnál.
A vezetékes szolgáltatás bevétele tavaly 14,4 százalékkal 23,5 milliárd euróra nőtt, a mobilszolgáltatásé - lényegében a csoporthoz tartozó, brit-francia Orange mobiltársaságé - 16,8 százalékkal 9,8 milliárd euróra emelkedett, összehasonlítható alapon azonban fordított volt a gyarapodás üteme: 7,4 százalék, illetve 6 százalék. A mobilszolgáltatás bevételnövekedése lényegében az ügyfélszám 5,6 százalékos bővüléséből származott.
A csoport nettó adóssága 47,846 milliárd euró volt az év végén, 4 százalékkal kevesebb a 2004 végi 49,822 milliárdnál.
A vállalati megoldásokkal foglalkozó részleg bevétele 5,5 százalékkal 7,785 milliárd euróra csökkent.
A France Télécom egy hónapja, január közepén általános ágazati árfolyamvesztést okozott, váratlan profitfigyelmeztetésével.
A mind élesebb piaci versenyre hivatkozva azt közölték, hogy az idén előbbre hoznak néhány későbbre tervezett új beruházást, és ez 1-2 százalékponttal csökkenti a társaság nyereségrátáját. Az árbevétel-növekedés a korábban előre jelzettnél kisebb, 2 százalék körüli lesz az idén, és lefelé módosították a tavalyi árbevétel bővülésének adatát is: 2-3 százalékra a korábban jósolt "közel 3 százalékról".
A vállalatnál egyelőre nem közölték, hogy melyik üzletágban vannak nehézségei, elemzők szerint a problémák széleskörűek. Emlékeztetnek arra, hogy a vezetékes és mobilszolgáltatók Európa-szerte nagy kihívásokkal találják szembe magukat: a folyamatosan megújuló technológiával, az éles versennyel, a piacszabályozó hatóságok folyamatos árcsökkentésével.
A nagy nyugat-európai szolgáltatók közül a Deutsche Telekomnál elmondták, hogy tartják magukat a korábbi előrejelzéshez: a tavalyi évre a 20,7-21 milliárd euró közé várják az üzemi eredményt a 2004-es 19,4 milliárdot követően. Az idén 20,2-20,7 milliárd eurós üzemi eredményt jeleznek előre, elsősorban amiatt, hogy Németországban 32 ezer fős leépítést hajtanak végre 2008-ig. A társaság 5 százalékos árbevétel-növekedést célzott meg idénre és 2007-re, a jövő év végére 65,2-66,2 milliárd euró bevételt várnak.
Kapcsolódó cikkek
- A Deutsche Telekom 1,4 milliárd eurót adna a holland Orange-ért
- A dolgozók jelentős része sztrájkolt a France Telecomnál a tervezett létszámcsökkentések miatt
- Sztrájk a France Telecomnál a tervezett létszámcsökkentések miatt
- A France Télécom tavalyi éve: 28 százalékkal csökkent a profit
- Mobilszolgáltatók szövetkeznek a Google ellen
- A France Télécom 22 ezres leépítést tervez
- France Télécom: csak 3,5 százalékkal nőtt a széles üzemi eredmény
- Teszt alatt 2,5 GBit-es internet
- Az EU bepereli Franciaországot a France Télécom támogatása miatt
- Nőtt a France Télécom eredménye az első negyedben
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.