A Microsoft nem ért egyet az Európai Bizottsággal
December 22-én Neelie Kroes, az EU versenyügyekben illetékes biztosa napi 2 millió eurós büntetés kirovását helyezte kilátásba a Microsofttal szemben, amely - a bizottság véleménye szerint - továbbra sem hajtotta végre a bizottság 2004. évi döntésében foglaltakat. A cégnek a 2006. február 15-i határidő állt rendelkezésére, hogy tisztázza magát, de úgy döntött, hogy elébe megy a felszólításnak.
Januárban bejelentette, hogy részlegesen hozzáférhetővé teszi a Windows operációs rendszerének eddig hétpecsétes titokként őrzött forráskódját. Akkori közleményük szerint: e lépéssel túlmentek az Európai Bizottság igényein. "Még ha megítélésünk szerint teljes egészében megfelelünk is a 2004. évi döntésnek, szeretnénk elhárítani a gyanút, hogy a Microsoft műszaki dokumentációja nem megfelelő" - közölte a cég jogi igazgatója, reményét fejezve ki, hogy az Európai Bizottság nem vet ki újabb bírságot.
A cég szóbeli meghallgatást is kért, hogy érveit előadja, a bizottság a dokumentumok és a meghallgatás alapján dönt, hogy a bírságot visszamenőleges hatállyal kiveti-e. Ha a büntetést a bizottság megítéli, ez ellen a Microsoft újra fellebbezhet.
A Microsoft közleménye szerint a bizottság figyelmen kívül hagyta a bizonyítékokat, és az ügy folyamán végig akadályozta a céget. Több száz Microsoft-alkalmazott dolgozott több mint 30 ezer órán át, hogy létrehozzon több mint 12 ezer oldalnyi részletes technikai dokumentációt, amely a felhasználók számára most hozzáférhető. A Microsoft ezen kívül még 500 órányi technikai támogatást is felajánlott felhasználóinak, és elérhetővé tette minden releváns technológia forráskódját egy referencialicenc keretében közölte a cég szerdai állásfoglalásában.
A vállalat továbbá bemutatott a bizottságnak független szoftverszakértők által készített jelentést is, amely a Microsoft által létrehozott dokumentációt elemzi. Meggyőződtünk arról, hogy a Microsoft által a szoftverek együttműködése érdekében kiadott információ megfelel a mai ipari követelményeknek, különösen egy ennyire összetett területen. Véleményünk szerint a Microsoft ésszerű határokon belül teljes és pontos információkat adott ki, beleértve a protokollokat, a dependenciákat és a bennefoglalt tudást tartalmazza a professzorok által írt jelentés.
A cég válaszában kitér arra, hogyan hagyta többször is figyelmen kívül a bizottság a kulcsfontosságú bizonyítékokat és hogyan akadályozta az ügy során a Microsoftot a védekezésben. A bizottság több hónapot is várt, mielőtt jelezte volna a Microsoft felé a technikai dokumentációval kapcsolatos észrevételeit, azután pedig csupán néhány hetet adott a vállalatnak az alapos átdolgozásra. A cég szerint a bizottság válasza azt mutatja, hogy a bizottság még csak át sem nézte a Microsoft által határidő előtt benyújtott kimerítő dokumentációt. A válaszból kitűnik hasonlóképpen az is, hogy a bizottság, a Microsoft többszöri kérése után is minduntalan visszautasította, hogy pontosítsa követeléseit és aggályait - állítja a multinacionális cég.
Kapcsolódó cikkek
- Szeptember 17-én dől el a Microsoft-EU per
- Nem megfelelő megoldás az EU-nak a Microsoft feldarabolása
- EU per: együttműködésre készül a Microsoft
- Az EU magasnak tartja a Microsoft licencdíjait
- 20 napos hosszabbítást kapott a Microsoft az EU-tól
- Újabb Uniós bírság várhat a Microsoftra
- A Microsoft benyújtotta az EB-nek a kért dokumentumokat
- Az EU újabb bírsággal fenyegeti a Microsoftot
- A Microsoft fellebbezett a többszáz-milliós büntetés ellen
- Amerikai kormánylobbi a Microsoft-EU ügyben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.