Kedvezőbb ajánlatokkal jelenhetnek meg a vezetékes szolgáltatók
A szolgáltatókat az NHH Tanácsa 2005-ös, a híváskezdeményezésre és hívásvégződtetésre vonatkozó határozataival kötelezte, nyújtsák be jóváhagyásra referencia összekapcsolási ajánlataikat.
Az NHH Tanácsa a határozattervezeteiben a forgalmi díjakat 10-20 százalékkal, az egyszeri tételeket pedig esetenként több mint 50 százalékkal is csökkenti.
Az egyszeri díjak jelentős csökkentésével a szolgáltatók a számhordozás, valamint az ügyfelek számára akár a hívásirányonként eltérő szolgáltató igénybevételét lehetővé tevő közvetítőválasztás révén kedvezőbb ajánlatokkal jelenhetnek meg a piacon.
A számhordozás lehetősége mellett a verseny élénkülésében egyre jelentősebb a közvetítőválasztás szerepe. Ezt jelzi, hogy az NHH adatai szerint 2005 első három negyedévében a vezetékes hálózatokból indított beszédcélú forgalmon belül a közvetítőválasztással lebonyolított forgalom aránya meghaladta a 10 százalékot. 2005 harmadik negyedévében ez az arány közel 14 százalékos volt, ami azt jelenti, hogy minden hetedik helyhez kötött beszédperc közvetítőválasztás útján történt.
A most közzétett határozattervezetek szerint a Magyar Telekom esetében a helyi hívásindítási és -végződtetési díjak átlaga 11 százalékkal, 1,47 forint/percre csökken. A Magyar Telekomhoz hasonlóan költségmodellt alkalmazó Monortel esetében a díjak 26 százalékkal, átlagosan 2,25 Ft/percre, az Emitel esetében pedig 11 százalékkal, átlagosan 2,45 Ft/percre csökkenek.
Az Invitel élt azzal a határozatban foglalt lehetőséggel, miszerint költségmodell benyújtása nélkül elfogadja, hogy díjai a Magyar Telekom jelenleg hatályos RIO-díjainak 1,4-szeresére csökkenjenek, így esetében a forgalmi díjak 20 százalékkal 2,31 Ft/percre csökkenek.
A verseny szempontjából a forgalmi díjaknál is nagyobb jelentőségű egyszeri díjak esetében a tanács egységesítette a RIO-ajánlatokba foglalt szolgáltatásokat, és a szolgáltatók költségszámítása alapján jelentős mértékű árcsökkentésről döntött.
A csökkentés nyomán a közvetítőválasztás díja szolgáltatónként eltérő mértékben, de átlagosan mintegy 50 százalékkal, 1500 forintos szintre, a számhordozás díja pedig szolgáltatónként 30-40 százalékos csökkentéssel 2600 forint alá csökken.
A határozattervezetek - miután azokat a piaci szereplők véleményezték -, várhatóan egy hónap múlva válhatnak hatályossá és a 2004 június közepe óta érvényes díjakat váltják fel.
A most közzétett határozattervezetek nem érintik a szintén jelentős piaci erejű és referencia összekapcsolási ajánlat kialakítására kötelezett Hungarotel tarifáit. Ezek elfogadása, vagy kihirdetése néhány héten belül várható, közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság pénteken.
Kapcsolódó cikkek
- KSH: az első negyedévben nőtt a széles sávú internet előfizetés
- Meghaladta az 1,1 milliót a szélessávú előfizetések száma
- Szünetelő internet-szolgáltatás a XI. kerületben és Budaörsön
- Száz lakosra több mint száz mobiltelefon jut
- MS munkahelyi telefonok új generációja
- Márciusban is folytatódott a szélessávú előfizetések számának gyors növekedése
- NHH - újabb lépések a hátrányos hűségszerződések ellen
- Több mint tízmillió mobiltelefon-előfizetés
- Az NHH megkönnyíti a hűségszerződések felmondását
- A szabályozás hatására olcsóbb lett az ADSL-szolgáltatás
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.