Tovább csökkent a vezetékes vonalak száma
A KSH közlése szerint a mobil-előfizetések száma a negyedév folyamán 246 ezerrel bővült, a negyedév végén túllépte a 9,3 milliót. A feltöltőkártyás előfizetések száma, szakítva a korábbi időszakokban tapasztalt csökkenő tendenciával, növekedett.
Az előző év azonos időpontjához képest az előfizetői állomány 593 ezerrel, 7 százalékkal lett nőtt. A növekedés éves üteme a piac lassú telítődése miatt mérséklődik. A 100 lakosra jutó mobil-előfizetések száma a negyedév végén 92,5 volt.
A mobilhálózatban a negyedév folyamán 18 százalékkal több hívást kezdeményeztek, mint egy évvel korábban. Ennél is nagyobb mértékben, 31 százalékkal nőtt a mobiltelefonálással töltött összes percidő.
Egy előfizetésre 2005 IV. negyedévében a mobilhálózatokban átlagosan 279 perc beszélgetés jutott, egy hívás átlagosan 1,7 percig tartott. Az egy évvel korábbi időszakhoz képest az átlagos beszédidő növekedett.
A vezetékes fővonalak száma tovább csökkent: 2005. IV. negyedév végén - előzetes adatok szerint - 3,4 millió vezetékes fővonal volt üzemben, 124 ezerrel kevesebb, mint egy évvel korábban, és 41 ezerrel kevesebb, mint az előző negyedév végén. A 100 lakosra jutó vezetékes fővonalak száma a negyedév végén 34,2 volt, kevesebb, mint egy évvel korábban. Az ISDN-vonalak aránya a vezetékes előfizetéseken belül változatlanul 17 százalék.
A vezetékes vonalakról indított hívások száma 8 százalékkal csökkent az előző év IV. negyedévéhez képest. A kezdeményezett hívások időtartama 2 százalékkal mérséklődött.
Az egy vezetékes vonalra jutó hívások időtartama 704 perc volt, valamivel több, mint az előző év azonos időszakában. A vezetékes hálózatokban indított hívások átlagos időtartama 3,4 perc, internethívások nélkül 2,9 perc volt. Miközben egy év alatt a beszélgetések száma - internethívások nélkül - 6 százalékkal csökkent, a hívások időtartama majdnem 20 százalékkal nőtt. Továbbra is jellemző, hogy az árak esése és a különböző akciók miatt kevesebbszer, de hosszabb ideig beszélgetnek az emberek.
A vezetékes vonalról kezdeményezett internethívások száma és időtartama is 36 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest.
Tavaly a IV. negyedévében az internetszolgáltatók száma 201 volt, 105-tel több, mint egy évvel korábban. A piac erősen koncentrált, az előfizetések 90 százalékát 17 cég mondhatja magáénak.
A múlt év negyedik negyedév végére az internet-előfizetések száma meghaladta a 907 ezret, 22 százalékkal volt több, mint egy évvel korábban, és 9 százalékkal, mint az előző negyedév végén.
Az internet-előfizetők körében - már 2004-ben is zajló – a jelentős szerkezeti átalakulások ebben a negyedévben is folytatódtak. A szélessávú előfizetések aránya majdnem 2,5-szer akkora, mint a kapcsolt vonali- és az ISDN-előfizetéseké összesen.
Az összes előfizetéseken belül 2004 IV. negyedévéhez képest tovább csökkent a modemes, az ISDN-vonali, illetve a bérelt vonali, ugyanakkor tovább növekedett az xDSL, a kábeltévés és a vezeték nélküli előfizetések aránya.
Az internet-szolgáltatásokból származó nettó árbevétel a negyedik negyedévben majdnem elérte a 17 milliárd forintot, 32 százalékkal volt több az egy évvel korábbinál.
Kapcsolódó cikkek
- A VoIP-szolgáltatások jelentik a legfőbb veszélyt
- Távközlési jövőkép: Lassuló internet, multiplay és kapcsolódási szakadék…
- Mobiltrend: Középpontban a mobiltévé, a lefedettség és az egyszerű alkalmazások
- NHH - nagyobb verseny, csökkenő árak, nemzetközi elismerések
- A kommunikációs technológia hatása a munkamorálra
- Telefonadó - mennyit kell fizetnünk és mit tehetünk, hogy elkerüljük?
- Az Ericsson 43 Gb/s sebességű optikai átviteli technológiát tesztel
- Magyarország infokommunikációs rendszere az élmezőnyben
- A Skype ingyenessé teszi a vezetékes hálózat felé kezdeményezett hívásokat
- Júniusban csökkent a telefonvonalak és nőtt az ADSL-hozzáférések száma
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.