Informatikai fegyver a pénzmosás ellen
A SAS Anti-Money Laundering úgy azonosítja be a gyanús kapcsolatokat és a nagy kockázatú bankszámlákat, hogy befogadja az összes pénzügyi területről származó adatot, kezeli és finomítja a bennük rejlő információkat. A szoftver olyan típuseseteket használ az illegális tevékenységek kiszűrésére, amelyek az adott ügyfelek szokásos viselkedéseinek, jellemző tranzakcióinak felelnek meg. Amennyiben egy számlánál vagy számlakapcsolatnál ezektől jelentősen eltérő ügyleteket tapasztalnak, továbbvizsgálják azokat pénzmosási szempontból is.
Ehhez a megoldáshoz tehát fejlett analitikai eszköz és elemző intelligencia szükséges, hiszen az adatok hatalmas mennyiségéből kell a lehető leggyorsabban tudást előállítani az illegális tevékenységek feltárására. A SAS Anti-Money Laundering vizuális jelzéseket is ad, például olyan háttér-mellékleteket, amelyekből a vizsgáló láthatja, hogy egy adott eset ellenőrzése megtörtént-e már és/vagy nem igényel-e sürgős figyelmet.
Kapcsolódó cikkek
- Új világrekordot állított fel a SAS
- SAS: rekordárbevétellel ünnepelt
- Teljesítménymérés a marketingben a legújabb SAS-fejlesztéssel
- Szakmai konferencia a SAS közép-kelet-európai partnerei számára
- Vállalati üzleti intelligencia stratégia támogatása SAS kompetenciaközponttal
- Blogelemzés: új lehetőség a vállalatirányításban
- Megalakult a stratégiai menedzsment új tudásközpontja
- Hatékonyságnövelés az egészségügyben
- Élettudományi Hálózatot hozott létre a SAS
- Sikeres negyedévet zárt az SSA Global
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.