Divat az informatika a divatszakmában
A jelenleg 85 főt foglalkoztató cégcsoport számára elsődleges elvárás volt, hogy a ruházati termékekre jellemző szín és méret szerinti árunyilvántartás könnyen kezelhetően, intelligens módon valósuljon meg. A ruházati kereskedelem szezonális jellege miatt az árudömping nem egyenletesen oszlik el az év folyamán, hanem kiugró csúcsok figyelhetők meg a keresletben. A csúcsidőszakokban az összes partner beérkező - úgynevezett előrendelési - tételeit minél gyorsabban kell szétosztani és kiszállítani.
Kiemelkedően fontos a szerepe az üzletek készletfelöltési tervezésének, mivel az üzletek árukészlete illetve raktározási kapacitása nagymértékben meghatározza az értékesítési tervek teljesítését. Ha a készlet bármilyen irányba eltér az optimálistól, - pl. hiány vagy felesleg alakul ki - az veszteséget okoz elmaradt haszon, vagy kamatok formájában. Korábban ezt a folyamatot - a Marosport saját üzleteiben - az üzletvezetők határozták meg a megelőző időszakok fogyási listái illetve megérzések alapján, gyakran okozva ezzel fennakadásokat, készlet-beragadásokat.
A rendszer tervezésekor vezették be a szortiment fogalmát, amely egy termék különböző méreteinek előre definiált mennyiségi leosztását jelöli. (Például a narancssárga széldzseki esetén 10 S, 20 M, 25 L és 15 db XL méretű dzseki alkothat egy szortimentet.) Az egyes üzletekre vonatkozó árukollekciók kialakításakor egyrészt a saját üzletek összesített tapasztalatát, másrészt a magyar és nemzetközi eladási trendeket veszik figyelembe a nagy számok törvénye alapján. A fejlesztés célja, hogy az üzletek időszaki készletfeltöltése automatikusan történjen, minél inkább az emberi hibázási lehetőségek kizárásával. A központ összeállítja az árukészlet-optimalizációt, automatikusan visszahívja a nem megfelelő árut, illetve kiigazítja az ideálistól való eltérést.
“Az értékesítési szortimentek alkalmazásával a rendelések során az üzletvezetőnkénél a méretek szerinti tervezés gyakorlatilag szükségtelenné válik, amivel sok munka és hiba küszöbölhető ki. A kollekció tervezése mindig az optimális forgási sebesség és maximális árrés-tömeg figyelembe vételével történik" - mondta Szalóki László, a rEVOLUTION Software Szolgáltatási igazgatója. "Hasonló igényekkel - és megoldandó problémával - számos hazai ruhakereskedelmi vállalatnál találkoztam, ezért komoly érdeklődésre számítok." - tette hozzá.
Maróty István, a Marosport ügyvezetőjének meglátása szerint "a ruházati kereskedelemben érdekelt kkv-k versenye egyre élesebb, csak a leghatékonyabbak tudnak talpon maradni. A hatékonysághoz pedig elengedhetetlen egy iparági sajátosságokra szabott vállalatirányítási (ERP) rendszer alkalmazása. E nélkül nem tudnám elérni, hogy a dinamikusan növekvő üzletmenetet évek óta szinte változatlan létszámú kiszolgáló személyzettel vigyem. A piacról sokan kiestek az utóbbi években, akik azonban bent maradtak, azok többnyire már fontosnak tartják az informatika szerepét. Nem könnyű azonban az alaptevékenység mellett időt és forrást találni a fejlesztéshez."
Kapcsolódó cikkek
- A rEVOLUTION Iroda ++ 7.1 az e-adóbevallást is támogatja
- A rEVOLUTION Iroda ++ 7.1 az e-adóbevallást is támogatja
- Microsoft Gold Certified Partner lett a rEVOLUTION
- Termelésirányítás Pályázati forrásból
- A rEVOLUTION építőipari megoldását vezette be a Narva cégcsoport
- Újabb Microsoft elismerés a rEVOLUTION-nek
- Tovább erősít a rEVOLUTION az ERP terén
- Újabb ERP szakemberrel erősít a rEVOLUTION Software
- Számlázás automatikus jogszabálykövetéssel
- MS ERP megoldás építőipari és holding vállalatokra
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.