A Malév megtakarításokat vár az Oracle egyedi megoldásától
A Floro a bemeneti adatok – például a várható bevétel, becsült utasszám, az egyes géptípusok üzemeltetési költségei, a típuscserék költségei, stb, valamint a repülőgépeket jellemző, befogadóképességre, hatótávolságra, karbantartásra vonatkozó számos paraméter – megadása után egyenleteket generál, amelyeket a megoldó komponens közel 20 perc alatt megold. Mindezekből kétféle dokumentumot készít a rendszer: egy rotációs eredményt, azaz a menetrendi sorokhoz tartozó géptípusokat és gépeket, valamint a típuscseréket tartalmazó listát, amely alapján a Malév menetrend-nyilvántartó rendszerében elvégezhetők a javasolt gépcserék.
Ha a Floro-futtatás eredménye nem megfelelő, a paraméterek megváltozatása után a Malév szakemberei újra futtatják a szoftvert mindaddig, amíg az eredmény az adott üzleti szituációt minden szempontból kielégíti. A Floro minden új futtatást külön verzióként kezel. Minél több változatban futtatják le a szoftvert, annál több összehasonlítható megoldásból választhatják ki a legmegfelelőbbet.
A Floro négy alapriportot készít: egy összefoglaló riportot a fontosabb mutatókkal, egy részletes kimutatást, a törölt járatok listáját, valamint a lemaradó utasok listáját. A megfelelő változat kiválasztását az összehasonlító riportok segítik, amelyekben a különböző verziók vethetők össze a bemeneti és / vagy a kimeneti adatok szerint. Mindezek különböző variációi alapján összesen több mint 20 riport készülhet.
A rendszerből kijövő eredmény módosítására a járatindulást megelőző 72 órától már nincs mód, ekkor a menetrend átkerül az Operation Control csapathoz, amely az üzemi működésért felelős. Ez a részleg a valós, pillanatnyi körülményeknek – például meghibásodás miatti gépcsere, járatok késése, stb. – megfelelően módosítja az optimális tervet úgy, hogy lehetőleg minden utas elérje az úti célját. Ezek a módosítások csökkentik a flotta szintű fedezetet, de a valós működéshez elkerülhetetlenek. A Malév jelenleg havonta futtatja le a rendszert, de elkötelezetten dolgozik azon, hogy több naprakész bemenő adat biztosítása, a gépcserék gyorsabb lebonyolítása és a munkafolyamatok belső átszervezése révén gyakrabban, akár tíznaponta vagy hetente újra meghatározhassa a következő időszak optimális gépbeosztását.
A Prím Online munkatársának kérdéseire kapott válaszok alapján további információk:
1. az egyedi fejlesztés, amely mintegy 100 millió forint összeget tett ki, már a második hónap végén megtérült;
2. Az Intel technológián alapuló, már meglévő, egy- illetve kétprocesszoros kis szervereken fut a Floro intranetes, webes környezetben működő megoldás, amelynek hátterében Oracle 10g adatbázis-kezelő és Oracle alkalmazásszerver működik. A fejlesztés az Oracle JDeveloper fejlesztőkörnyezetben történt;
3. a megoldás abból a szepontból jövőbiztos, hogy könnyedén követi a kapacitástervezés alapadatainak változását, ám egyelőre más malévos IT rendszerekkel nem kommunikál;
4. az egyedi megoldású fejlesztésre a Malévnál nem írtak ki közbeszerzési pályázatot;
5. az Oracle Magyarország már tárgyal más, flottát üzemeltető vállalatokkal, hasonló egyedi flottarotációs informatikai megoldás megvalósítására.
Kapcsolódó cikkek
- Az Accenture-t építi a Vodafone integrált vállalatirányítási rendszerét
- Megjelent az Adobe LiveCycle Enterprise Suite család
- A rEVOLUTION Iroda ++ 7.1 az e-adóbevallást is támogatja
- A rEVOLUTION Iroda ++ 7.1 az e-adóbevallást is támogatja
- Beszerzés - nyíltan
- A kis- és középvállalatok versenyképességéért - workshop és kiállítás
- Oracle: új világrekord négymagos és nyolcmagos platformokon
- Microsoft Gold Certified Partner lett a rEVOLUTION
- Az Oracle félmilliárdért felvásárolja az Agile céget
- Üzleti eredmények kkv-knál - HP technológiákkal
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.