2011-re minden háztartás elérheti a széles sávot
A miniszter elmondta: a fejlesztéseket elsősorban uniós forrásból kívánják megvalósítani.
Magyarországon jelenleg a 10 ezer fősnél nagyobb, illetve a 3-10 ezer fő közötti települések több mint 92 százaléka érheti el a szélessávú internetet. Az előbbieken 5,76 millió, az utóbbiakon mintegy 1,6 millió ember él. A 3 ezer főnél kisebb településeken körülbelül 1,5 millió ember lakik, ám az ide tartozó 2500 település közül csak 59,7 százalék érheti el potenciálisan a széles sávot.
Kovács Kálmán elmondta: az uniós 15-ök átlagával összehasonlítva Magyarországon a rendszeresen internetezők aránya jelenleg 74 százalék, míg 2004-ben 51 százalék volt. A növekedésben szerepet játszik az is, hogy az elmúlt két évben a négy legnagyobb magyar internetes portál látogatottsága megötszöröződött.
A miniszter elmondta azt is, hogy 2006 végén a magyar háztartások 46 százalékában lesz számítógép, szemben a 2002. év végi 21 százalékkal.
Kovács Kálmán közölte: míg 2003 márciusában a magyar háztartások 12 százaléka rendelkezett internet-hozzáféréssel, tavaly a harmadik hó végén már 22 százaléka. Tavaly márciusban ez az arány az uniós 15-ökben 50 százalék, míg Csehországban 18 százalék volt.
A miniszter problémaként elmondta: egy felmérés szerint az internettel nem rendelkező magyar háztartások 60 százaléka nem is akarja elérni a világhálót.
Az eseményen Pataki Dániel, a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) elnöke kifejtette: a szabályozó hatóság jelentős eredményének tartja, hogy a szélessávú elérésben vezető szerepet játszó ADSL havi előfizetési díja két éve alatt a felére csökkent. Ma már például a legnagyobb szolgáltató 5-6 ezer forintért kínálja a hagyományos vezetékes telefonvonalon alapuló internet elérést.
Magyarországon az idén március végén több mint 960 ezer internet-előfizető volt, míg 2002 decemberében 230 ezer. Az ADSL-előfizetők száma 2006 márciusában elérte a 440 ezret.
A további feladatok között az NHH elnöke megemlítette: a nagyobb verseny érdekében az idén az első félévben bevezetik azt a metódust, ami a kiskereskedelmi árakból számítja ki a nagykereskedelmi árat. Ennek lényege, hogy az új piaci szereplők is megfelelő árrést tudjanak elérni az internet-szolgáltatáson.
Az NHH célja az is, hogy ösztönözze szolgáltatókat a hálózat fejlesztésére, s így egyre inkább infrastruktúra alapú verseny alakuljon ki.
Az IHM és az NHH közös kezdeményezéseként bevezetnek egy új szolgáltatást is annak érdekében, hogy az ügyfelek el tudjanak igazodni az internetes tarifák között. Ennek keretében a két szervezet a szelessav.hu, illetve az NHH honlapon beindítja a szélessávú keresőt, ami összehasonlíthatóvá teszi a tarifákat és a minőséget.
Az NHH tervei szerint még az idén kibővítik ezt a szolgáltatást, s lehetővé teszik a vezetékes telefon, a kábeltévés és a mobil roaming tarifák összehasonlítását is.
Kapcsolódó cikkek
- Meghaladta az 1,1 milliót a szélessávú előfizetések száma
- Szünetelő internet-szolgáltatás a XI. kerületben és Budaörsön
- Márciusban is folytatódott a szélessávú előfizetések számának gyors növekedése
- A szabályozás hatására olcsóbb lett az ADSL-szolgáltatás
- Februárban tovább nőtt a szélessávú előfizetések száma
- Januárban tovább folytatódott a szélessávú piac bővülése
- Több mint 50 százalékkal bővült a szélessávú hozzáférések száma
- 2006 novemberében több mint öt százalékkal nőtt az ADSL-hozzáférések száma
- Októberben tovább nőtt a szélessávú előfizetések száma
- A szélessávú hozzáférések száma 30 ezerrel nőtt augusztusban
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.