2006 novemberében több mint öt százalékkal nőtt az ADSL-hozzáférések száma

forrás Prim Online, 2007. január 22. 13:41
A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) gyorsjelentése szerint 2006 novemberében 5,28 százalékkal, közel 582 ezerre emelkedett az ADSL- és 4,55 százalékkal, 277 ezerre a négy legnagyobb kábelmodemes szolgáltató szélessávú előfizetéseinek száma, közölte az NHH hétfőn.
Az öt egykori monopolszolgáltató, az Emitel, a Hungarotel, az Invitel, a Magyar Telekom és a Monortel, valamint a vezető alternatív szolgáltatók (PanTel, Tele2, GTS Datanet, eTel) és a legnagyobb kábeltelevíziós társaságok (UPC, T-Kábel, Fibernet, EMKTV) önkéntes adatközlésére épülő jelentés szerint a szélessávú hozzáférések száma november végén 859 ezer volt. Az ADSL- és kábelmodemes hozzáférések száma novemberben 41 ezerrel, több mint 5 százalékkal bővült az októberi szinthez képest. (A gyorsjelentésben szereplő kábelmodemes adat csak a négy legnagyobb, a hazai kábelmodemes piacon 75-80 százalékos piaci résszel bíró szolgáltató adatait tartalmazza.)

Novemberben tovább folytatódott a bekapcsolt vezetékes telefonvonalak számának csökkenése: a vonalak száma közel 13 ezerrel 3,360 millióra csökkent, így a hónap végén a 100 főre jutó vonalszám az októberi 33,50-ről 33,37-re mérséklődött. Ezzel együtt a háztartások vezetékestelefon-ellátottságának aránya egy hónap alatt 66,53 százalékról 66,38 százalékra csökkent.

A vizsgált hónapban a kezdeményezett hívások időtartama, az októberihez képest 2,77 százalékkal 723 millió percre növekedett. Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama az előző havi 208,6 percről 215,2 percre nőtt, a kezdeményezett hívások átlagos időtartama pedig a 3,24 percről 3,38 percre növekedett novemberben.

Az előfizetők a kezdeményezett hívások 12,08 százalékánál vették igénybe a közvetítőválasztást és 87 millió percet telefonáltak ilyen módon. Egy hónappal korábban a közvetítőválasztásos hívások hossza 88 millió perc volt, ami akkor az összes hívás 12,51 százalékát tette ki.

A közvetítőválasztást legalább egy alkalommal igénybevevők száma az októberihez képest 1,2 százalékkal, 814 ezerről 824 ezerre emelkedett.

Novemberben az előfizetők 3 214 földrajzi számot hordoztak, így a hónap végére a 2006-ban hordozott vezetékes számok száma 41 194-re, 2004 januárja óta pedig összesen 165 119-re emelkedett.
Kulcsszavak: ADSL NHH

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól

A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.

2024. április 26. 16:19

Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben

A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.

2024. április 26. 13:10

A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra

Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán. 

2024. április 26. 09:55

Megjelentek az első HMD okostelefonok

A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.

2024. április 25. 13:15

A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt

A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.

2024. április 24. 11:38

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50