Elképesztő hajrá az első magyarországi online képaukción
Az alábbi listában a szerzőt és a címet követi a leütési ár, majd a (kikiáltási ár):
Stetka Gyula: Fiatal hölgy kalapban 120 750 (30 000)
Faragó Géza: Pezsgőző nő 273 000 (15 000)!!!
Rippl-Rónai József: Zorka papája 493 500 (40 000)!!!
Berkes Antal: Eső után 189 000 (90 000)
Pogány Lajos: Beszélgető férfiak 41 500 (25 000)
Habsburg Margit: Keringő 50 000 (3500)!!!
Fried Pál: Balerina 78 497 (30 000)
Berkes Antal: Téli utcarészlet 99 750 (50 000)
Ruzicskay György: Aktok 121 248 (25 000)
Ismeretlen: Kávéházi csendélet 125 748 (15 000)!
Egy-egy képre átlagosan 22-en licitáltak, de volt olyan alkotás, amelynél 40-szer ígértek a képért harcolók egymásra. Az árverés során több rekord is született. Abszolút értékben az első magyar online árverés legmagasabb áron elkelt képe Rippl-Rónai József rajza, amely 40 ezer forintról kúszott majd félmilliós magasságba. A kikiáltási ár több mint tizennyolcszorosára nőtt Faragó Géza Pezgőző nő című képének ára, 15 ezerről szaladt 184 800 forintra. Ha nem is ekkora, de nagy sikere volt az ismeretlen jelzéssel ellátott Kávéházi csendéletnek is, és nagyon megnőtt az ázsiója a 3500 forintos Habsburg Margit-akvarellnek, amelyet 50 ezerért vihet haza a győztes.
A kíváncsiság a Prím e-Collections Kieselbach-terme iránt a helyszínen is óriási volt, szinte megállás nélkül, folyamatosan kellett demonstrálni az érdeklődőknek a rendszert, és sokan vállalták a nagyközösségi helyszíneken fellépő nehézségeket is azért, hogy az Antik Enteriőr kiállításon helyben nyissanak postafiókot, s onnan regisztráltassák magukat, illetve licitáljanak a képekre. A világhálón a www.primEcollections.com oldalletöltéseinek száma már vasárnap délután fél hétkor elérte a 100 ezret, innen kezdve minden új találat csak ráadás...
Az első online képaukció közreműködői mindenképpen szeretnék, ha a kiváló főpróbát jó hangulatú előadások követnék, vagyis az online aukciók mindennapossá válnának. Ahhoz, hogy egy magyar aukciós oldal Amerikából, Franciaországból vagy éppen Japánból is látogatott legyen, igen tetemes költségeket jelentő marketingakciókra van szükség, ezért a Prím e-Collections minden bevételét jó ideig csak és kizárólag az oldal nemzetközi bevezetésére fordítaná. Azok, akik a www.primEcollections.com oldalon rendezik be aukciós termüket, ebben az időszakban nem fizetnek bérleti díjat, csupán a saját aukciójuk nemzetközi reklámozásához kellene hozzájárulniuk. Arra, hogy az internet automatikusan is bevonja az eseményekbe a külföldről érdeklődő hálóvándorokat, elegendő bizonyítékként szolgálhat a mostani négy-öt napos aukció. A több mint százezer oldalletöltés 89 százalékát hazai szerverről kezdeményezték, de a jelenleg csupán magyar nyelvű aukcióra a világ minden tájáról kíváncsiak voltak. Ezrek érkeztek Amerikából, százak Ausztriából, Svédországból, Németországból, Svájcból, Ausztráliából, Japánból, Hollandiából, Franciaországból, Horvátországból, Angliából, Olaszországból, Romániából, de megnézték az aukciót máltaiak, kanadaiak, finnek, lengyelek, sőt dél-koreaiak is.
A stílusgyakorlat után - ahogy a Kieselbach Galéria tekintett az online kísérletre - a tanulságok levonása következik, s azután indulhatnak sorra a mostanihoz hasonló többnapos, de akár a klasszikus aukcióra emlékeztető real-time licitek is. A Prím e-Collections csapata készen áll, a többi az aukciós házakon múlik. Ha valamelyik potenciális partner vezetője úgy érzi, hogy rajta ugyan nem, legyen olyan kedves, és írjon egy levelet a mail@primEcollections.com címre.
Kapcsolódó cikkek
- Elindult a BidOnline.hu új fordított aukciós oldal
- Megújult a Prim.hu hírlevél!
- A Yahoo bezárja online aukciós oldalát
- Megújult a Letöltés.com
- Megújult az [origo]
- Új szolgáltatások és bővülő tartalmak az origo-n
- Az MTA SZTAKI szótára az origo szolgáltatásai között
- Közel egymilliárd forint az iWiW-ért
- Új szolgáltatások az origo-n
- Látogatói rekord az [origo]-n
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.