Egyre népszerűbb az IVSZ Üzleti Akadémia
Kürti Sándor a (Kürt Zrt.) KKV-k legnagyobb problémájaként a limitált erőforrásokat emelte ki. A legalkalmasabb munkaerő megszerzése és megtartása az egyik legnehezebb feladat egy vállalat életében. Példaként említette, hogy tavaly 182 jelöltből összesen 2-t talált alkalmasnak, ami igen riasztóan hangzik. Ezért az ő szervezetében a HR menedzsment rendelkezik a legnagyobb stratégiai prioritással. Kiemelte továbbá, hogy fontos a főnök-beosztott gát feltörése is a munkaerő megtartásánál, ezért pl. saját focicsapatot és zenekart is szerveznek a cégen belül. Hozzátette: A felelősségteljes professzionális rendszerek kialakításához és fenntartásához felelősségteljes vezetés és vezetők valamint rengeteg kitartás szükséges.
Fejér Péter és Ladányi Viktória tanácsadók (OD Partner) arról tartottak előadást, hogy a vezetővé válás folyamatában mik a fejlesztési lehetőségek és buktatók. Fejér Péter kiemelte, hogy a vezetői pozíció nemcsak sikerrel és egzisztenciális jóléttel, hanem felelősséggel, sok munkával és kitartással is jár. Egy általuk készített reprezentatív kutatásból kiderült, hogy a dolgozók fele vezetői pozíció elérésére törekszik, miközben nem veszik figyelembe a szereppel együtt járó felelősséget és küzdelmet. A kutatás során kiderült, hogy a kitöltők 60%-nál a karrierhez nem kapcsolják hozzá a fejlődést és az ezzel járó tanulást. Magyarországon a karrier sajnos egyelőre „csak” pénzt, biztos egzisztenciát és sikert jelent, ezért sok olyan személy van vezetői pozícióban, aki alkalmatlan a feladat elvégzésére.
A továbbképzést Vityi Péter (Microsoft Magyarország) előadása zárta. Bemutatta, hogy a Microsoft milyen hatékony szervezetet alakított ki egy gyorsan változó, tudásintenzív iparágban. A cég HR filozófiája szerint a munkatársak számára kiszámítható, dokumentált célokat kell kitűzni, ellenőrzött, paraméterekkel körülhatárolt értékelést kell tartani hatékonysági szempontok alapján, s mindezt hosszú távra érdemes megtervezni. A hatékonyan működő rendszer alapja, hogy a célok és az eredményt mutató tényezők, a munkatársak teljesítménye számszerűsíthetőek, és a standardizált kategóriákon belül összehasonlíthatóak legyenek. Az előre kidolgozott rendszerek nem csak a meglévő munkatársak folyamatos ellenőrzésére, megtartására és motiválására alkalmasak, hanem kiemelkedő fontosságúak a megfelelő utánpótlás cégen belüli azonosításában is.
Kapcsolódó cikkek
- IT-piac: A szolgáltatási szektor a legerősebb
- Ismét magyar tag a legnagyobb európai infokommunikációs szövetség elnökségében
- Új vezető az IVSZ élén
- Tizedik alkalommal lehet pályázni az IVSZ Gyurós Tibor-díjára
- Szittya Tamás az IVSZ "Nemzetközi piac, hardver-szoftver kereskedők" szakterületének vezetője
- Új elnökség és szervezeti átalakítás az IVSZ-ben
- Szathmári Géza az IVSZ alelnöke lett
- IVSZ Üzleti Akadémia: Beck György, Bojár Gábor és Kemény Dénes a vezetésről
- Az IVSZ szerint létfontosságú a szerzői jogdíjak rendszerének reformja
- Egy héten belül két rangos iparági elismerés
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.