ADSL és telefon – vezetékes előfizetés nélkül
A GTS-Datanet előfizetői hurokátengedésen alapuló távközlési szolgáltatásai 2006 nyarától a Belvárosban, a Városmajorban, a Krisztinavárosban és Kelenföldön lesznek elérhetőek. A intenzív hálózatfejlesztés révén a cég az év végéig Budapest területének 80 százalékát tervezi lefedni új szolgáltatásával, jövőre pedig vidéki nagyvárosokban is megjelenik majd.
A GTS-Datanet „csupasz” ADSL- és telefonszolgáltatására való előfizetés lehetőségét a cég legelőször saját ügyfeleinek ajánlja majd fel egy speciális hűségprogram keretében. 2006 őszétől a szolgáltatás mindenki számára elérhetővé válik, aki ADSL internet kapcsolattal rendelkezik, és olyan területen él, ahol a GTS-Datanet már elvégezte a szükséges hálózatfejlesztési és -bővítési munkálatokat. A cég törekszik rá, hogy a közeljövőben azok számára is elérhetővé tegye szolgáltatását, akiknek még nincsen ADSL előfizetésük, ennek megvalósítása azonban a szabályozási környezettől függ.
Az új szolgáltatás műszaki háttere: a teljes hurokátengedés
A GTS-Datanet „csupasz” ADSL- és telefonszolgáltatása a teljes hurokátengedés révén valósulhat meg. A teljes hurokátengedés lényege, hogy a T-Com birtokában álló, a telefonközponttól az előfizető készülékéig húzódó vezetéket (ún. „előfizetői hurkot”) a GTS-Datanet a tulajdonostól bérbe veszi, hogy azon keresztül a saját távközlési szolgáltatásait juttassa el az előfizetőhöz.
Az előfizetői hurok bérlése jelenleg az egyetlen költséghatékony megoldás az alternatív szolgáltatók számára, hogy a lakossági és a kis forgalmat bonyolító üzleti ügyfelek számára is kínálhassák szolgáltatásaikat. Így ugyanis nem kell falat bontaniuk, árkot ásniuk, vezetéket építeniük, hogy eljussanak az előfizetőkhöz, aminek tetemes költségeit a várható bevétel hosszú távon sem lenne képes ellensúlyozni.
Az előfizetői hurok átengedéséről Magyarországon először a 2001. december 23-án hatályba lépett Hírközlési Törvény rendelkezett. A hatóság által jóváhagyott jelentős piaci erejű szolgáltatók szerződéseinek műszaki feltételei és magas hurokbérleti díjai azonban eddig nem tették lehetővé az előfizetői hurkon ily módon nyújtott szolgáltatások gazdaságos elindítását. A Nemzeti Hírközlési Hatóság inkumbens szolgáltatókkal szemben tanúsított egyre szigorúbb és hatékonyabb fellépésének köszönhetően az akadályok egy része mára elhárulóban van. A hurokbérleti díjak csökkenésével és a műszaki előírások változtatásával mára a gyakorlatban is megnyílt a lehetőség az alternatív szolgáltatók előtt, hogy lakossági előfizetők számára is elérhető áron nyújtsanak távközlési szolgáltatásokat.
„A GTS-Datanet 2006-ban több mint egy milliárd forintot fektet be új generációs hálózatának kiépítésébe, hogy elindíthassa előfizetői hurok átengedésen alapuló távközlési szolgáltatásait, és ez csak az első állomása három évre tervezett hálózatfejlesztési programunknak. Cégünk a „csupasz” ADSL és telefon szolgáltatása elindításának első évében 30 ezer szélessávú ügyfelet kíván elérni” – mondta el Szathmári Géza, a GTS-Datanet ügyvezető igazgatója. „Nagyratörő várakozásainkat piackutatási eredményekre alapozzuk: a GTS-Datanet megrendelésére végzett kutatásból kiderült, hogy ADSL előfizetőink 50,5 százaléka nagyon vonzó lehetőségnek tartaná, ha egy számlát kapnának cégünktől telefon- és internetforgalmukról” – tette hozzá.
Kapcsolódó cikkek
- GTS-Dtanet: egyre több szélessávú-előfizető
- KSH: az első negyedévben nőtt a széles sávú internet előfizetés
- GTS-Datanet pályázat a jövőről, diákoknak
- Meghaladta az 1,1 milliót a szélessávú előfizetések száma
- Szünetelő internet-szolgáltatás a XI. kerületben és Budaörsön
- Mérd meg, hogy mekkora!
- MS munkahelyi telefonok új generációja
- Márciusban is folytatódott a szélessávú előfizetések számának gyors növekedése
- A TVnet a leginnovatívabb szolgáltató
- Idén a UPC a legjobb sávszélesség-bővítő
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.