11-13 százalékos létszámcsökkentés a Sun Microsystemsnél
Júliusban kezdődő új üzleti évében az egyszámjegyű tartomány alsó-középső részén várja forgalma növekedését.
A márciusban végződött harmadik üzleti negyedben a cég vesztesége 217 millió dollár volt, egy évvel korábban még csak 28 millió dollár. A forgalom a harmadik negyedben ennek ellenére erősen nőtt: 21 százalékkal, 3,18 milliárd dollárra.
A Magyarországon 75 főt alkalmazó Sun Microsystems Kft.-nek jó esélye van arra, hogy egyebek mellett a pénzügyi és az adminisztratív szolgáltatások területén regionális szerephez jusson. Hegedűs Gábor, a cég ügyvezető igazgatója május eleji sajtótájékoztatóján elmondta: az ezzel kapcsolatos döntés a Sun Microsystemsen belül várhatóan hat hónapon belül születik meg, és ha ez Magyarországra nézve pozitív lesz, akkor első körben 50-100 fővel bővülhet a leányvállalat létszáma.
Az ügyvezető közölte azt is, hogy a leányvállalat 15 százalékkal nagyobb árbevételt ért el dollárban számolva az idei pénzügyi évének első háromnegyed évében, mint egy évvel korábban. A társaság ezáltal újabb rekord árbevételt könyvelhetett el a magyar piacon, ám ennek összegét anyavállalati előírások miatt nem hozhatja nyilvánosságra. Az idei pénzügyi év tavaly július 1-jétől az idén június végéig tart.
A társaság árbevételének 42 százaléka a szolgáltatásokból, 58 százaléka a szoftver- és hardver eladásokból származik. A szolgáltatási bevétel az első háromnegyed évben 20 százalékkal bővült, míg a másik két üzletágé 12-13 százalékkal.
Kapcsolódó cikkek
- Sun díjak a hazai partnervállalatoknak
- Környezetbarát vékonykliens rendszer a Fővárosi Bíróságon
- Az Apple-t választotta a Sun Microsystems
- Már a határidős indexeket is a Yahoo és a Sun húzza felfelé
- Új biztonsági funkciók a Solaris 10 Update 3-ban
- Az Avnet megvásárolta a vezető Sun disztribútort, az Access Distribution-t
- Sun bérszerverek az Interware Szerver Hotelben
- Változik a Sun partnerprogramja
- A Sun felvásárolta a jogosultságkezeléssel foglalkozó Neogent-et
- Sun Microsystems - 15 százalékkal nagyobb árbevétel
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
MyPhoneExplorer 2.2.0
Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.
Battery Monitor 10.4
A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
A dolgozók 83%-a szerint a mesterséges intelligencia javítja munkája hatékonyságát
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.