Sikeres évet zárt az Oracle Hungary
Alkalmazások: növekedés minden téren
Az Oracle Hungary sikere az alkalmazások terén organikus és homogén fejlődést takar, azaz a cég több mint 20 új alkalmazás-ügyfele közt egyaránt megtalálhatók kis- és nagyvállalatok, a verseny és a közszféra képviselői, illetve különböző alkalmazásokat - klasszikus gazdálkodás, HR, CRM - bevezető vállalatok.
Az Oracle az elmúlt években tudatosan és következetesen egyre nyitottabbá tette az alkalmazás és technológiai portfolióját, amelynek köszönhetően mára minden nem Oracle rendszert használó vállalat potenciális ügyfelévé vált. Számukra az Oracle valós választási lehetőséget kínál az alternatív és kiegészítő megoldás révén. Emellett az Oracle E-Business Suite, a JD Edwards és a Siebel alkalmazások mindegyike több különböző iparági megoldást rejt magában, amely az Oracle számára a következő években is hasonló növekedési ütemet biztosíthat a vállalati alkalmazások piacán.
A pénzügyi év során lezajlott akvizíciók is az iparági megoldások bővítést szolgálták. Az iFlex banki megoldásnak már Magyarországon is vannak új felhasználói, az Allianz Biztosító Rt., az FHB és az Aegon. Új lendületet kapott a hazai piacon a Siebel is a Magyar Telekom jelentős CRM-beruházása révén, míg a Retek kereskedelmi megoldását a legnagyobb hazai kereskedelmi cég, a Tesco Globál Áruházak Rt. vásárolta meg.
Az iparágak tekintetében a legnagyobb növekedést a KKV szektorban tapasztalta a vállalat, ahol a JD Edwards megoldások a legnépszerűbbek. Szintén sikerrel zárta az évet a kormányzati üzletág, e téren a legfigyelemreméltóbb eredmény a Közútkezelő Kht-nál bevezettet rendszer, amelynek köszönhetően mára a teljes magyar útgazdálkodás Oracle alkalmazásokkal történik.
Megkülönböztető technológiai funkciók és új területek
Az Oracle az adatbázis-piacon megőrizte vezető szerepét. Ezen belül a cég számára fontos trend, hogy az adatbázis-értékesítésekből származó bevételek egyharmada már opciókból származik, azaz többletfunkciókat, kényelmi, teljesítménybeli vagy kezelhetőségi előnyöket jelentő komponensek értékesítéséből. Mindez azért fontos, mert ezek nem csak új ügyfelek számára, hanem a meglevő felhasználóknak is értékesíthetők.
A technológiai területen jelentősen növekvő piaci szegmens a kis- és középvállalatok köre, ahol a bővülő partneri körnek, új termékek bevezetésének és a kedvező árazásnak köszönhetően másfélszeresére nőttek az eladások.
A vállalat szintén jelentős forgalomnövekedésre számít a köztesplatform-értékesítésben, amelyhez megfelelő alapot teremt a piacon egyedülálló tulajdonságokkal rendelkező Oracle Fusion Middleware. Egyre több cég törekszik heterogén rendszerek kialakítására, amelyhez az Oracle köztesplatformja hosszú távú megoldást jelent. A köztesszoftver az Oracle E-Business Suite alkalmazáscsomag mellett számos más vállalati alkalmazást is támogat, és emellett több ezer olyan független szoftverszállító munkáját is segíti, amelyek a köztesszoftvert saját alkalmazásaik fejlesztési platformjaként használják. Az Oracle Fusion Middleware különlegessége a menet közbeni integráció támogatása, amely révén zökkenőmentesen integrálható más (nem Oracle-fejlesztésű) köztesszoftver-termékekkel és adatbázis-kezelőkkel, elősegítve a heterogén üzleti alkalmazások szoros együttműködését.
Az év során Kiemelkedő technológiai projekt zárult az APEH-nál, ahol három rétegű (adatbázis / alkalmazás szerver / böngésző) architektúrára állt át a szervezet. Több ezer felhasználó immár kizárólag webes környezetben használja az alkalmazásokat, ami elsősorban az üzemeltetést egyszerűsíti nagymértékben. Szintén az év jelentős projektje volt a Malévnál bevezetett - egyedi fejlesztésű - flottarotációs rendszer, amellyel a légitársaság évente közel egymilliárd forintos fedezetnövekedést ér el.
Ebben a pénzügyi évben ért be a piacon a RAC (Real Application Cluster, azaz alkalmazás-fürtözéses) technológia, amely a kereskedelmi forgalmú és az egyedi fejlesztésű alkalmazások esetében egyaránt lehetővé teszi azok módosítás nélküli futtatását fürtözött, olcsó kiszolgálókon. Az ügyfelek egyre többen választják a RAC-ot, amikor stabil, megbízható, mégis rugalmas technológiát keresnek kritikus alkalmazásaik alá.
A vállalat szintén kedvező eredményeket ért el az adatbázis-particionálási (Partitioning option) és a térinformatikai adatbázis-kezelő (Oracle Spatial) rendszereivel, utóbbit számos közigazgatási szerv, önkormányzat, közüzemi szolgáltató, telko cég, illetve sok több ingatlannal, épülettel rendelkező szervezetek vezeti be.
Az Oracle tovább növelte forgalmát a köztesplatformok piacán is, az év e téren az új technológiák (SOA, BPEL) jegyében telt. A több új ügyfél közül kiemelkedő a Fővárosi Csatornázási Művek BPEL projektje, ahol kis szigetrendszereiket lecserélték le egy új, ügyfélszolgálati munkát támogató folyamatvezérelt informatikai rendszerre.
A portáltechnológia és a dokumentummenedzsment elsősorban a GVOP-s pályázatokban bizonyult sikerterületnek, ilyen projektekre került sor például Nagykátán, Pécset, Bátonyterenyén és Marcaliban.
Partnerek: bővülő termékkör, mélyülő szakértelem
Az Oracle bevételeink több mint fele partnereken keresztül folyik be, így a partneri hálózat építése a stratégiai célok között szerepel. Az elmúlt évben jelentősen nőtt a partnereken keresztül eladott lincenszekből származó bevétel is, több mint egyharmadával. A pénzügyi év során tovább erősödött az Oracle-partnerek tábora, amely mennyiségi (25%-os) és minőségi fejlődést is takar. Egyre több cég veszi fel portfoliójába az Oracle megoldások valamelyikét, egyre többen specializálódnak és válnak szakértővé valamilyen iparági megoldásban. A piaci konszolidáció, a felvásárlások további lehetőséget nyitnak meg a partnerek számára, akik egy-egy újabb termékkel, ügyfélkörrel bővíthetik tevékenységüket.
A leggyorsabban bővülő kis-és középvállalati szegmens számára az Oracle kizárólag partnereken keresztül értékesít, ezért e téren különösen nagy szerep hárul rájuk. A kisebb méretű cégek toborzásához az Oracle bejelentette - és alkalmazza - a Quickstart Plus programot, amely révén már számos új cég csatlakozott a partneri körhöz.
Az Oracle arra törekszik, hogy az IT cégek közt e téren fennálló versenyben partnerhálózatának kezelése és támogatása szempontjából az iparág élvonalába tartozzon. Az Oracle partner-stratégiája nem az egymás elleni versenyeztetésen alapul, hanem a partnerek lehetőséghez juttatásán és a piaci terület növelésén.
Az Oracle magyarországi partnereinek magas szakmai színvonalát bizonyítja, hogy az E-best és az A.B.Con cégek európai szinten is az első három JD Edwards partner között találhatók.
Munkatársunk kérdéseire a mai sajtótájékoztatón a következő válaszokat kapta:
- Az Oracle Hungary 2006. pénzügyi éve (FY2006) teljes árbevétel-növekedése a 2005. pénzügyi évhez (FY2005) képest sem százalékosan, sem abszolut értékben nem publikus.
- FY2006 során az Oracle Hungary eredményeit változatlan, 160 fős létszámmal teljesítette.
- A cég által az elmúlt pénzügyi év során tartott felhasználói oktatás/tréning/szeminárium eseményein részt vevők összlétszáma publikus adat, azt az előadók későbbre ígérték megadni.
- Az FY2006 pénzügyi évben az Oracle Hungary teljes forgalmának több mint 50%-a a cég 200 partnervállalatán keresztül realizálódott.
- Az Oracle Hungary az FY2007-ben az idei pénzügyi év eredményeinek megismétlődését reméli, kétszámjegyű árbevétel-növekedést prognosztizálva.
Kapcsolódó cikkek
- Új értékesési vezető az Oracle-nél
- Az Oracle 2007-es Partner Díjának nyertesei
- Új térinformatikai rendszer a Földhivatalnál
- Az Oracle kiemelt oktatási partnere lett a Számalk
- Tizenegyedszer gyűltek össze a magyarországi Oracle-felhasználók
- Regionális üzleti-intelligencia és adattárház-igazgató az Oracle Hungarynél
- Áprilisban ismét HOUG konferencia
- RIS: az első JD Edwards outsourcing szolgáltató Magyarországon
- Dinamikusan nő az ügyfélkapcsolat-menedzsment piac
- Oracle: Siebel CRM Professional Edition itthon is
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.