Iszlám számítógépes játékok
Radwan Kasmiya, az Afkar Media ügyvezetője az amerikai lapnak kifejtette: reményei szerint az Al-Quraysh segíteni fog a nyugati világnak a Keleten élők jobb megértésében, de a muszlimok is tanulhatnak belőle saját kultúrájukról. “Azt szeretnénk bemutatni, hogy ez a civilizáció tulajdonképp egy gyakorlatias és majdnem mennyei civilizáció volt. … Abban az időben a muszlimok élete racionális törvényeket követett. Ez lehetővé tette, hogy ez a civilizáció sokáig fennmaradjon és elfogadjon más civilizációkat, melyekkel kapcsolatba került. Nem egy konzervatív vagy szektáriánus civilzáció volt” – összegezte Kasmiya.
Az Afkar Media eddig két számítógépes játékot adott ki, és mindkettő a palesztin-izraeli helyzettel foglalkozott. A tavaly megjelent Under Siege (Ostrom alatt) igyekszik ellensúlyozni a nyugati videojátékok arabokról és a muszlimokról festett képét, mely a közel-keletieket terroristákként ábrázolja. A nyugati hagyományokkal szemben az Under Siege a palesztinok harcát arabok szemszögéből mutatja be, olyan muszlim karakterekkel, akik önvédelemből harcolnak. A játék első jelenetében két arab fiatal, Maen és Ahmed feladata az 1994-es hebroni mészárlás megakadályozása, mely során az izraeli Baruch Goldstein egy mecsetben 27 imádkozó palesztinnel végzett. A izraeli erőkkel harcoló akcióhősök minden civil áldozat után veszítenek életerejükből. Kritikusai szerint az Under Siege nem tesz többet annál, mint hogy megfordítja a sztereotípiákat, és a muszlimokról festett extrémista karikatúrákat a zsidóságra aggatja.
Az egyenként 100 000 dolláros költségvetésű Al-Quraysh és Under Siege a Dar al-Fiqr kiadó gondozásában jelent meg, mely egyaránt támogatja a konzervatív és liberális hangvitelű, iszlám témájú kiadványokat. Becslések szerint az arab világban 100 000 példány fogyott el az Under Siege-ből. A cikkben megszólaló Hasan Salem, a kiadó igazgatója a lapnak reményeit fejezte ki, hogy az Al-Quraysh hozzá fog járulni egy “modernebb” iszlámkép terjedéséhez. A fejlesztő és a kiadó egyaránt úgy vélik, hogy az egyik legnagyobb kihívást számukra a “komoly játékosok” táborának megnyerése jelenti, ugyanis termékeiknek a nemzetközi játékipar magasabb technikai színvonalú játékaival kell versenybe szállniuk. Tovább nehezíti régió játékfejlesztőinek helyzetét, hogy a helyi jogrendszerek gyenge védelmet biztosítanak a szellemi tulajdonnak, így a 10 dolláros áron terjesztett játékokból kevés bevételük származik. (A The Christian Science Monitor nyomán)
Forrás: Koine – az InfoPark Zrt. innovációs hírlevele
Kapcsolódó cikkek
- Erőszakos videójátékban szerepel egy angliai katedrális
- Innováció - És lőn világosság, vezeték nélkül
- Részletek az új Sony PSP-ről
- Japánban ötszörösen alulmaradt a Playstation3 a Wii-vel szemben
- Elektromos árammá alakítja a processzor-hőt egy új találmány
- Beszélő papírt fejlesztettek ki
- LAN parti ProCurve infrastruktúrán
- Magyar szakembereket keres a Crytek játékfejlesztő cég
- Kitiltja az Xbox Live-ról a csalókat a Microsoft
- Tökéletes, élethű grafika az új Asus grafikus kártyával
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?
Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes.
Utazási konferencia az Angyalok városában
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.