A Tata Consultancy Services első negyedéve: 33 százalékkal nőtt a profit
A Tata Consultancy a negyedévben 62 új ügyfelet szerzett, ezzel már 764 - túlnyomórészt külföldi - cég számára végez irodai háttérszolgáltatást.
A bevétel, 41,44 milliárd rúpia, 42 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi 29,13 milliárdot.
A Tata Consultancy 2001. augusztusban Budapesten nyitotta meg első európai számítógépprogram-fejlesztő központját. Bevételeinek közel harmada származik Európából, kétharmada az Egyesült Államokból, ahol tíz fejlesztő központja van.
A Tata Consultancy Services a márciussal zárult üzleti évben 35,5 százalékkal 28,83 milliárd rúpiára növelte az adózott eredményét az előző évi 21,28 milliárdról. A forgalma 132,46 milliárd rúpiára emelkedett 106,4 milliárdról.
A nagyságra második indiai számítógépprogram-gyártó és üzleti informatikai szolgáltató, az Infosys Technologies Ltd. a múlt héten 8 milliárd rúpia (173 millió dollár) adózott eredményt jelentett az üzleti éve júniussal zárult első negyedéről, 50,4 százalékkal többet az egy évvel korábbi 5,32 milliárdnál.
Az elemzők átlagosan 7,16 milliárd rúpiára számítottak.
A bevétele, 30,15 milliárd rúpia, 45,6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi 20,71 milliárdot.
A nagy ugrást annak köszönhette ez a cég is, hogy gyorsan nőtt a hivatali-funkcionális tevékenységeket kiszervező nyugati vállalatok kereslete az üzleti megoldásokat viszonylag olcsón szállító cég termékei és szolgáltatásai iránt.
Az indiai programszolgáltató vállalatok egész évben az exportjuk 27-30 százalékos növekedésére számíthatnak, 29-31 milliárd dollárra, szakmai elemzések szerint, mert a nyugati vállalati kereslet minden bizonnyal tovább nő a költségcsökkentési kényszer miatt. Az indiai cégek a bevételük körülbelül 90 százalékát exportból szerzik.
Az időközi beszámolóban az Infosys 133-134 milliárd rúpiára javította éves bevételi tervét az eddig 122,45-124,5 milliárd rúpiáról.
Kapcsolódó cikkek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.