Zune lesz a neve a most már bizonyos Microsoft médialejátszónak
Milkovits Gábor, 2006. július 22. 18:06
A Microsoft hivatalosan megerősítette, hogy egy saját márkanévvel ellátott hordozható médialejátszót tervez, amely valószínűleg Zune néven kerül majd forgalomba.
A szoftverkonszern részéről kiadott közlemény nem ad túl sokat hozzá a már hetek óta terjengő nem hivatalos információkhoz, ám mégis fontos, mivel az első szóbeszéd óta már cáfolatok is láttak napvilágot. Chris Stevenson általános marketingigazgató "Zune projektet" említett, amelynek keretében új zenei és szórakoztató jellegű hardver- és szoftvereszközöket fejleszt a cég. Ez ugyebár nem egészen konkrét, ám Cesar Menendez a cég Zune-t népszerűsítő blogjában megerősíti, hogy a projekt keretében egy készüléken is dolgoznak. Stevenson egyébként azt is megemlítette, hogy az első Zune termékek még az idén napvilágot látnak. Az interneten keringő információk szerint a Zune hordozható médialejátszó fő újítása a vezeték nélküli (valószínűleg WiFi) kapcsolat lesz, ami elvileg PC nélkül is lehetővé teszi majd a zeneletöltést. Ezen kívül egy jó minőségű színes LCD kijelző is várható a mozgóképes tartalmak megjelenítéséhez.
A saját lejátszóval a Microsoft alapvetően módosít eddigi stratégiáján, amely mostanáig főként az ilyen eszközökbe való szoftverek értékesítését tartotta szem előtt. Némi elmozdulás már megfigyelhető volt az utóbbi időben, amikor is a cég komolyan támogatott olyan kezdeményezéseket, mint az iRiver Clix lejátszója, vagy az MTV-vel közös Urge zeneletöltő szolgáltatás. A Zune projekttel azonban a Microsoft éppen a szoftvereit használó saját megrendelőivel és partnereivel kerülhet szembe, főleg ha zeneáruházat is tervez a lejátszóhoz. Márpedig ahhoz, hogy az Apple iPod-iTunes megoldásaival valóban felvehesse a versenyt, a piacvezetőhöz hasonló teljes és praktikusan használható alkalmazáscsomagot kell kínálnia a egy olyan versenyben, ahol eddig mindenki más kudarcot vallott.
A saját lejátszóval a Microsoft alapvetően módosít eddigi stratégiáján, amely mostanáig főként az ilyen eszközökbe való szoftverek értékesítését tartotta szem előtt. Némi elmozdulás már megfigyelhető volt az utóbbi időben, amikor is a cég komolyan támogatott olyan kezdeményezéseket, mint az iRiver Clix lejátszója, vagy az MTV-vel közös Urge zeneletöltő szolgáltatás. A Zune projekttel azonban a Microsoft éppen a szoftvereit használó saját megrendelőivel és partnereivel kerülhet szembe, főleg ha zeneáruházat is tervez a lejátszóhoz. Márpedig ahhoz, hogy az Apple iPod-iTunes megoldásaival valóban felvehesse a versenyt, a piacvezetőhöz hasonló teljes és praktikusan használható alkalmazáscsomagot kell kínálnia a egy olyan versenyben, ahol eddig mindenki más kudarcot vallott.
Kapcsolódó cikkek
- A Google a Vista keresőfunkcióját kritizálja
- Az automatikus frissítőrendszeren keresztül terjesztik a Windows Server 2003 SP2
- A Microsoft bemutatta érintőképernyős rendszerét
- A Mail2Web.com a Microsoft Partner Programban
- Négy kritikus javítás kiadására készül a Microsoft
- Emberközpontú üzleti rendszerek dinamikus informatikai környezetben
- Szeptember 17-én dől el a Microsoft-EU per
- A Microsoft a régió legjobb munkahelye
- Csak jövőre jön Európába a Zune
- Bizonytalan európai Zune-premier