Veszteséges a Getronics első féléve
A folytatódó tevékenységek adózott eredménye igen biztató 129 százalékkal 16 millió euróra nőtt az egy évvel azelőtti 7 millióhoz képest.
Az üzemi eredmény, 15 millió euró, 66 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbi 45 milliótól. Egyszeri tételek nélkül csak 35 százalékos volt a visszaesés, ami arra vall, hogy a cég nehezen tudja tartani árait, és több szerződése gyengén teljesít. Az első félévben ügyfeleket is vesztett Amerikában.
A forgalom, 1,342 milliárd euró, 11 százalékkal több a tavalyi első félévi 1,209 milliárd eurónál. A szolgáltatásokból 16 százalékkal nőtt a bevétel, 1,162 milliárd euróra, a termékek eladásából 13 százalékkal csökkent, 180 millióra.
A második negyedévi bevétel, 683 millió euró, már csak azonos volt az egy évvel korábbival.
Új átszervezési programot jelentettek be 10 millió eurós költséggel, ezer állás megszüntetése várható. Ebből 400 állás megszüntetését már befejezettnek nyilvánították az Egyesült Államokban, a többi Európában és másutt várható. A cég jelenleg 25 ezer embert foglalkoztat 30 országban.
Június végén a Getronics megegyezett az osztrák Kapsch távközlésiberendezés-gyártó és információs technológiai céggel, hogy a Kapsch átveszi a Gentronics osztrák, cseh, szlovák és lengyel részlegét. Az ügylet zárását szeptemberre tervezik. A Getronics részvénykibocsátást is lehetségesnek tart adósságának csökkentése végett.
A szerdai időközi beszámolóban megerősítették, hogy a Getronics magyarországi részlege és a budapesti globális szolgáltató központja továbbra is fontos szerepet játszik a cég világméretű tevékenységében.
Az 1990-ben alakult magyar részleg, amely 1999 óta működik a Getronics égisze alatt - a Getronics Magyarország Kft. - árbevétele 2004-ben 8 milliárd forint volt, tavalyra 10 milliárd forintot terveztek.
Tavaly a Getronics adózott eredménye 4 millió euróra csökkent a 2004-es 56 millióról, de a folytatódó tevékenységekből csak megfeleződött, 57 millió euróra csökkent 106 millióról.
Az üzemi eredmény 13 százalékkal 83 millió euróra nőtt 70 millióról, a forgalom 23 százalékkal 2,593 milliárd euróra bővült 2,106 milliárdról. A szolgáltatási bevétel 41 százalékkal 2,182 milliárd euróra gyarapodott, a termékforgalom 27 százalékkal 411 millió euróra csökkent.
Kapcsolódó cikkek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.