Évi 11 százalékkal nő az on-line hirdetési piac idehaza

MTI Sajtóadatbank, 2006. augusztus 23. 09:20
A reklámpiacon belül az on-line hirdetési költés 2011-re világszinten eléri a 25,9 milliárd dollárt, azaz a 9 százalékot. A piac a következő öt évben Magyarországon is hasonlóan nő, s éves szinten mintegy 11 százalékkal bővül.
Az amerikai JupiterResarch előrejelzése szerint ennek az az elsődleges oka, hogy az on-line marketingen belül egyre több vállalat fektet be kulcsszavas keresőprogramokba.

A magyar előrejelzések szerint az idén több mint 60 százalékkal, 400 millió forintra nő a keresőhirdetési piac, ami annak is köszönhető, hogy az úgynevezett kulcsszóárak tarifái magasabbak, s a piacra újonnan belépők nagyobb kulcsszavas listát használnak.

A keresőszavas hirdetési piac lényege, hogy a felhasználó nem kéretlen, például felugró ablakban megjelenő reklámot kap, hanem beütve egy általa keresett szót, ezzel összefüggő internetes oldalak és tartalmak jutnak el hozzá.

A világszintű dinamikus fejlődés mozgatórugója, a keresőmarketing, ami az on-line költések közel felét teszi ki. Európában az emberek közeledése az internet felé ugyan óvatosabb, mint Amerikában, de itt is egyre többen felismerik az on-line kulcsszavas reklámban rejlő lehetőségeket.

Kálmán Tamás, a kulcsszavas internet reklámmal foglalkozó ETARGET cég magyarországi vezetője ezzel összefüggésben elmondta: ezt a szolgáltatást egyelőre még inkább a kisebb vállalatok veszik igénybe az ár-hatékonyság kedvező aránya miatt, de egyre több multinacionális cég is érdeklődik iránta. A cél mindegyikük számára ugyanaz, vagyis megtalálni azt a hirdetési formát, amivel a fogyasztót a leghatékonyabban és legkevésbé zavaró módon tudják elérni.

Az on-line hirdetés a médián belül a legdinamikusabban fejlődő szektor: egy tanulmány szerint a megkérdezettek 67 százaléka elfogadja a finomabb on-line hirdetéseket, aminek köszönhetően ingyenesen hozzáférhetnek a weboldalakhoz. A többség rákattint a hirdetésekre, csaknem minden második felhasználó pedig további információt keres.
Kulcsszavak: reklám

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01