Greenpeace környezetbarátsági lista a vezető technológiai cégekről
1. Nokia – 7 pont
2. Dell – 7 pont
3. Hewlett-Packard – 5,7 pont
4. Sony Ericsson – 5,3 pont
5. Samsung – 5 pont
6. Sony – 4,7 pont
7. LG – 4,3 pont
8. Panasonic – 3,3 pont
9. Toshiba – 3 pont
10. Fujitsu-Siemens – 3 pont
11. Apple – 2,7 pont
12. Acer – 2,3 pont
13. Motorola – 1,7 pont
14. Lenovo – 1,3 pont
A Greenpeace a Nokiának elsősorban azért adott jó pontokat, mert a cég 2005 óta száműzte mobiltelefonjaiból a nehezen lebomló PVC műanyagokat, illetve 2007-től beszünteti a bróm-alapú lángmentesítő anyagok használatát is. A Dell szintén hasonló célokat tűzött maga elé, emellett pedig mindkét vállalat hathatós lépéseket tett az újrafeldolgozás terén is. Iza Kruszewska, a Greenpeace mérgező anyagok elleni kampányának vezetője a sajtónak elmondta, hogy különösen elszomorító az Apple rossz helyezése, hiszen egy a design és a marketing terén vezető vállalatról van szó, amelytől elvárható lenne a példamutatás a környezetvédelmi innováció terén is. Ugyanez persze igaz lehet a Motorolára is, amely a Nokia mögött a világ második legnagyobb mobiltelefon-gyártója. Kruszewska szerint a folyamatosan frissítésre kerülő lista ösztönző erőként működhet, nyomást gyakorolva az elektronikai ágazat szereplőire annak érdekében, hogy a minél előkelőbb helyezést megcélozva egyre nagyobb figyelmet fordítsanak a környezetvédelemre.
Kapcsolódó cikkek
- Az információs technológia szerepe a környezetvédelemben
- Elektromos árammá alakítja a processzor-hőt egy új találmány
- Sun: Környezettudatos-e a hazai informatika?
- Környezettudatosság az információtechnológia alkalmazásában
- Ökológia a számítógépközpontban - mit tehetünk érte?
- A Ricoh idén is kikapcsol
- Energiatakarékosságra figyelmeztető mobiltelefonok
- Valós és virtuális JavaOne a környezettudatosság jegyében
- Hulladékgyűjtés, naprakész online nyomonkövetéssel
- Környezetvédelem - Az Apple bezöldül
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.