A Sony televízió-gyárat létesít Szlovákiában
A japán Toshiba is kelet-európai gyártó bázisának kiépítésére készül: szeptember közepén jelentették be, hogy LCD televíziókat előállító gyárat létesítenek Lengyelországban a Wroclaw közelében lévő Kobierzyceben. A beruházás 167 millió zlotyba (42 millió euróba) kerül, a gyártás a tervek szerint 2007 augusztusában kezdődik. A gyárban ezer fő, a beszállító cégeknél 2 ezer fő foglalkoztatására nyílik lehetőség.
A beruházásról beszámoló Gazeta Wyborcza napilap szerint a Toshiba 2007-ben 3 millió LCD-képernyős televízió gyártását tervezi Európában. A japán konszern ilyen készülékeket eddig csak Nagy-Britanniában gyártott. Lengyelországban három éven belül fél millióra tervezik felfuttatni a termelést, hosszabb távon évi két millióra.
A Hitachi idén júliusban közölte, hogy két jelentős televízió-gyártási beruházás előkészületei folynak a Csehország észak-nyugati részén lévő Zatec ipari övezetében: a
Hitachi 2,5 milliárd korona beruházással LCD tévéket gyártó üzemet létesít, az IPS Alpha - amely a Hitachi, a Panasonic és a Toshiba vegyes vállalata - 2,6 milliárd korona beruházással LCD-képernyő-gyártást indít be ugyanott. (1 cseh korona=hozzávetőleg 10 forint). A gyártás az idén indul, s 2007 Karácsonyára már megjelenhetnek az európai üzletekben a Csehországban előállított készülékek.
Kapcsolódó cikkek
- Sony: vártnál nagyobb veszteség, pozitív kilátások
- Visszavonul a PlayStation atyja
- A SHARP viszonteladókat keres Magyarországon
- 5 éven belül megháromszorozódik a HDTV-s háztartások száma
- Sony OLED képernyőpanel a CES-en
- Kereszt-licencelési megállapodás zárja le a Sony-Kodak pert
- A Samsung az első a tv-piacon
- Indulhat a Sony tv-beruházása Nyitrán - a Samsung is érdeklődik
- A Sony második negyedéve: nagy visszaesés a tápegységek miatt
- 62 százalékkal csökkentette profit-előrejelzését a Sony
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.