Mobiltelefon-cégek környezetvédelmi akcióterve
A mobiltelefon-üzletágat a Nokia ajánlotta az Európai Bizottság figyelmébe. Az önkéntes csoport további tagjai a Motorola, a Panasonic Mobile Communications, a France Telecom/Orange, a Vodafone, a TeliaSonera AB, az Intel, az Epson, a Spansion and Umicore, illetve a WWF, a Finn Környezetvédelmi Intézet, a nagy-britanniai Környezetvédelmi, Élelmiszeripari és Vidéki Ügyek Minisztériuma, illetve az Európai Fogyasztói Szervezet (BEUC) voltak.
A csoport egy sor új kezdeményezés elindításában egyezett meg, amelyek célja a mobiltelefonok környezeti hatásainak csökkentése. Ezek között szerepel az energiafelhasználás csökkentése, egyes káros alapanyagok használatának mellőzése, a begyűjtési programok keretében összegyűjtött régi telefonok, illetve az újrafelhasznált készülékek számának növelése, valamint még alaposabb környezetvédelmi tájékoztatás a termékekkel kapcsolatban a felhasználók számára.
A csoport által elfogadott konkrét változtatások és lépések között az alábbiak szerepelnek:
Energiafelhasználás
A mobiltelefonok energiafelhasználásának csökkentése érdekében a gyártók megállapodtak abban, hogy olyan figyelmeztetőkkel látják el a mobiltelefonokat, amelyek jeleznek az akkumulátorok töltésének befejezésekor. A Nokia a jövő év közepétől tervezi a figyelmeztetők telepítését telefonjaira.
A Nokia becslése szerint amennyiben a világ mobiltelefon-felhasználóinak csupán mintegy 10 százaléka ezentúl kihúzza a konnektorból a töltőt, a megtakarított energia közel 60 ezer európai otthon éves energiaellátására lesz elegendő.
Káros anyagok eltávolítása
A csoport megegyezett abban, hogy a jelenleg hatályos szabályoknál is szigorúbban korlátozza, illetve teljes egészében beszünteti egyes, a gyártás során alkalmazott káros anyagok, többek között az égésgátlók és a ftalátok használatát.
A Nokia már nem használ brómozott égésgátlót (BFR) a mobiltelefonokhoz használt új nyomtatott áramkörein. A Nokia célja, hogy a jövő év elejére teljes egészében elhagyja a BFR-t új telefonjainak alkatrészeiről. A Nokia termékek tavaly óta nem tartalmaznak PVC-t.
A mobiltelefonok visszavétele és újrafelhasználása
A mobilszolgáltatók együttműködnek majd a gyártókkal és a többi érdekelttel annak érdekében, hogy növeljék az újrafelhasználás céljából visszahozott használt vagy már nem szükséges telefonok számát. A következő két évben a csoport áttekinti a jelenleg világszerte működő újrafelhasználási rendszereket, és kideríti, melyik és miért vált sikeressé. Számos piacon különböző ösztönző-programokat is kipróbálnak annak megértésére, hogy mivel lehet javítani a visszaszolgáltatási hajlandóságot.
A legsikeresebbnek bizonyult kampányokról és programokról a csoport beszámol az iparágnak.
Még több információ a fogyasztók számára
A csoport abban is megállapodott, hogy a mobiltelefonok környezeti hatásait illetően még több információt és részletes útmutatást ad a felhasználók számára. A vásárlók így alapos információk alapján választhatnak készüléket. A kezdeményezés első lépéseként a szakértők felmérik, hogy melyek a fogyasztók által igényelt konkrét információk. A felhasználók a kérdésekkel kapcsolatban a vásárlás színhelyén tájékozódhatnak majd.
Kapcsolódó cikkek
- Nokia: három új mobil és új marketing igazgató
- 2,5 milliárd dolláros kínai megrendelést kapott a Nokia
- Energiatakarékosságra figyelmeztető mobiltelefonok
- Környezetvédelem - Az Apple bezöldül
- A Nokia Siemens több mint 3 ezres leépítésre készül
- Kizöldül az Apple
- Nokia-negyedév: csaknem 10 milliárd eurós eladás
- A Nokia kínai beszállítója települ Komáromba
- Mobilkészülék-gyárat létesít Kolozsváron a Nokia
- Kerékpáron a Google!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.