Digitális zenei szolgáltatást indít Japánban a Napster
MTI Sajtóadatbank, 2006. október 4. 09:07
A Napster online zeneboltot nyit Japánban - versenyre kelve az Apple Computer iTunes szolgáltatásával és a szigetországban népszerű zenejátszó telefonok kínálatával.
A Napster Japan, a Napster és a Tower Records Japan közös vállalata, olyan szolgáltatással lép a piacra, amely lehetővé teszi előfizetői számára, hogy havi 1980 jen (16,80 dollár) tagsági díj ellenében korlátlanul töltsenek le zeneszámokat az adatbázisban található másfél millióból. A felhasználók képesek lesznek arra is, hogy a zenéket átjátsszák a kompatibilis zenelejátszókra is.
"Helyi partner nélkül rendkívül nehéz lett volna a belépés a japán piacra" - állítja a Napster elnöke, Brad Duea.
A Napster a szigetországban olyan piacra kíván betörni, amelynek különlegessége, hogy ott a vásárlók több online zenét töltenek le közvetlenül mobiltelefonjaikra, mint a személyi számítógépekre. Piacvezetőnek a második legnagyobb japán telefontársaság, a KDDI számít.
A Napster felhasználóinak szükségük lesz egy speciális lejátszóra, hogy átalakíthassák a zenei fájlokat; megfelelő modelleket a Sony és a Toshiba gyárt.
A Napster Japan kínálatának mintegy 90 százaléka nem japán dallam, az egyik cél éppen ennek az aránynak a megváltoztatása, mondta el Hiroyuki Fushitani, a Napster Japan és a Tower Records elnöke.
A Napster Japan három év alatt egymillió előfizetőt szeretne toborozni. A cég oldaláról ugyanakkor előfizetés nélkül is lehet majd vásárolni. Arra számítanak, hogy márciusra elérhetik a havi egymillió letöltést.
Az Apple iTunes immár több mint egy esztendeje áll a japán előfizetők rendelkezésére, kínálatában mintegy 2 millió szám szerepel.
Az NTT DoCoMo, Japán első számú mobilszolgáltatója már kínál olyan modellt, ami alkalmas a Napster szolgáltatásának vételére. Tervei között pedig újabb Napster-kompatibilis telefonok rendszerbe állítása is szerepel. A DoCoMo tavaly novemberben 12,8 milliárd jent (110 millió dollárt) adott a Tower Records Japan 42 százalékos részvénycsomagjáért.
"Helyi partner nélkül rendkívül nehéz lett volna a belépés a japán piacra" - állítja a Napster elnöke, Brad Duea.
A Napster a szigetországban olyan piacra kíván betörni, amelynek különlegessége, hogy ott a vásárlók több online zenét töltenek le közvetlenül mobiltelefonjaikra, mint a személyi számítógépekre. Piacvezetőnek a második legnagyobb japán telefontársaság, a KDDI számít.
A Napster felhasználóinak szükségük lesz egy speciális lejátszóra, hogy átalakíthassák a zenei fájlokat; megfelelő modelleket a Sony és a Toshiba gyárt.
A Napster Japan kínálatának mintegy 90 százaléka nem japán dallam, az egyik cél éppen ennek az aránynak a megváltoztatása, mondta el Hiroyuki Fushitani, a Napster Japan és a Tower Records elnöke.
A Napster Japan három év alatt egymillió előfizetőt szeretne toborozni. A cég oldaláról ugyanakkor előfizetés nélkül is lehet majd vásárolni. Arra számítanak, hogy márciusra elérhetik a havi egymillió letöltést.
Az Apple iTunes immár több mint egy esztendeje áll a japán előfizetők rendelkezésére, kínálatában mintegy 2 millió szám szerepel.
Az NTT DoCoMo, Japán első számú mobilszolgáltatója már kínál olyan modellt, ami alkalmas a Napster szolgáltatásának vételére. Tervei között pedig újabb Napster-kompatibilis telefonok rendszerbe állítása is szerepel. A DoCoMo tavaly novemberben 12,8 milliárd jent (110 millió dollárt) adott a Tower Records Japan 42 százalékos részvénycsomagjáért.
Kapcsolódó cikkek
- Elindult a T-Mobile Kapcsolat koncert honlapja
- Elindult az online jegyértékesítés a Hegyalja fesztiválra
- Amazon: jogvédelem nélküli zeneletöltő szolgáltatás
- MTI-fotók mobiltelefonokra
- Jogvédelem nélküli zene az Amazontól?
- Videó hangaláfestő zenéket kínál a YouTube
- Onkyo sztereó - PC nélküli zeneletöltéssel
- Steve Jobs víziója a másolásvédelem nélküli zenékről
- Megkétszereződtek az online zeneeladások
- A Napster az AOL exkluzív előfizetéses zenei szolgáltatása lesz