Szonda Ipsos-Gemius új internetes látogatottságmérő módszer
A kutatásvezető kiemelte: az új mérési módszer részletes honlap-látogatási statisztikát biztosít célcsoportos bontással a magyarországi internet-felhasználókra kivetítve.
Az internetoldal-letöltések méréséhez egy pop-up, más néven felugró ablakon megjelenő kérdőíves kutatás kapcsolódik. A kérdőívet kitöltőnek nem kell megadnia, hogy milyen weboldalt látogat, ezt a rendszer maga méri. Az internetező az első látogatáskor egy azonosító cookie-t kap, amelynek segítségével követhető, hogy milyen weblapokat tekint meg, ott pontosan mennyi ideig tartózkodik. A kutatás harmadik eleme az offline személyes interjú.
Az elemzőket és tervezőket már 15 ezer online interjú támogatja, ezeket több mint 40 ezer kérdőívet kitöltő közül választották ki.
A Szonda Ipsos Magyarországon az idén várhatóan mintegy 2,2 milliárd forint árbevételt ér el, míg Magyarországon piacvezető médiakutatási részlege, ebből 600-650 millió forinttal részesedik.
Az 1975-ben alakult francia Ipsos csoportnál jelenleg világszerte 4700 fő dolgozik. Az Ipsos csoport európai vállalatai 2500 alkalmazottat foglalkoztatnak. Az Ipsos csoport részvényeit 1999-ben vezették be a Párizsi Tőzsdén, éves árbevétele tavaly mintegy 600 millió euró volt.
Az 1999-ben megalakult lengyel Gemius S.A. a legnagyobb online kutatóintézet Közép-Kelet-Európában. Múlt évi árbevétele mintegy 2 millió dollárt tett ki, Magyarországi leányvállatuk az idén kezdte meg tevékenységét.
Kapcsolódó cikkek
- A dekóder és a modem után a Skype a legismertebb
- Sokan ismerik, kevesen használják az e-szolgáltatásokat
- Elmaradottnak ítéli az információtechnológia hazai színvonalát a magyar lakosság
- Látogatottsági adatok és részletes felhasználói információk egy helyen
- Lassan terjed az internet, de jelentősen változik a felhasználói kör összetétele
- Netsurvey: felmérés az internetről
- Milyen a jó website?
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?
Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes.
Utazási konferencia az Angyalok városában
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.