Philips: majdnem háromszorosára nőtt a profit
A vevők 3,4 milliárd eurót fizetnek a félvezető részesedésért, átveszik annak 4 milliárd eurós adósságát is, és a Philips az ügylet költségei és az adók leszámítása után 6,4 milliárd euróval előbbre tart.
A részleg főleg mobiltelefonok, MP3 lejátszók, televíziók, autók, háztartási és orvosi berendezések számára gyárt félvezetőket. Világszerte 37 ezer embert foglalkoztat - öt európai országon kívül az Egyesült Államokban, Szingapúrban, Hongkongban, Tajvanon vannak gyárai -, üzemi eredménye tavaly 307 millió euró volt, az árbevétele a 4,62 milliárd, ezzel a világ kilencedik számú vállalata az iparágban.
A Philips, megszabadulva a minden küzdelem dacára piacot vesztő részlegtől, kevésbé lesz kiszolgáltatva a félvezető-ágazatban meglévő ciklikus ingadozásoknak, jobban összpontosíthat fő területeire.
A Philips félvezetőgyártása tavaly egész évben, az orvosi berendezések üzletága tavaly év elején gyengélkedett, ezt a többi ágazat teljesítményével, illetve ingatlaneladásokkal és részesedések értékesítésével ellensúlyozták. Az orvosi berendezések forgalma végül is 7 százalékkal javult, és üzemi szinten nyereséges volt, miután 2004 végén még veszteséget termelt. Eladták a tajvani TMSC félvezetőgyártót, és csökkentették a részesedést a dél-koreai LG.Electronicssal közös LG.Philips LCD-ben, amely a világ második lapképernyő-gyártója, mert a Philipsnél úgy vélték, hogy a lapos képernyők gyártásában mind nagyobb fölös kapacitások ígérkeznek világszerte, a várható kereslet elmarad a versengő cégek óriási beruházásai mögött.
A befektetési alapok ellenben - amelyek az utóbbi években jelentős árfolyamnyereségre tettek szert konzervatív befektetésekből, főleg távközlési cégek és kiskereskedelmi hálózatok részvényeiből - most már kockázatosabb ügyletekkel is szaporíthatónak vélik a befektetők pénzét. Várható, hogy a Philips félvezetőgyártását öt éven belül továbbadják, nyereséget remélve, habár az biztos, hogy sokat kell költeniük rá: az ágazatban a kutatási-fejlesztési költségek rohamosan nőnek, az idén világszerte várhatóan átlagosan 8,8 százalékkal 51,7 milliárd dollárra.
A harmadik negyedévben a Philips üzemi eredménye 25 millió euró volt, töredéke az egy évvel korábbi 353 milliónak, ezt az azbeszt okozta károk biztosításának átértékelésével magyarázták. Egyszeri tételek nélkül javult az üzemi eredmény.
A bevétel 6,313 milliárd euróra gyarapodott az egy évvel korábbi 6,265 milliárdhoz képest a folytatódó tevékenységekből. A félvezető üzletágat, illetve eladását beszámítva a forgalom elmaradt a tavalyi harmadik negyedévi 7,62 milliárdtól.
Kapcsolódó cikkek
- Az Acer a PC piac harmadik legnagyobb gyártója
- Új pr munkatárs a Sakkomnál
- Hárman pályáznak a Philips félvezetőgyártó részlegére
- A Philips 1,3 milliárd dollárért megvásárolja az Intermagnetics-et
- A Philips első negyedéve: 37 százalékkal nőtt a profit
- A Philips eladta monitor- és laposképernyő-gyártó részlegeit a kínai TPV-nek
- A Philips profitja 79 százalékkal csökkent
- Kínai cégé a Philips számítógépképernyő-gyártása
- A Philips csökkentette a lapkarészleg előrejelzését
- A Philips jegelte lengyel beruházását a támogatás elakadása miatt
A dolgozók 83%-a szerint a mesterséges intelligencia javítja munkája hatékonyságát
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
Káoszmentes ügyfélszolgálat az év végi roham idején
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.