A SAP harmadik negyedéve: ismét kétszámjegyű növekedés
Most a korábban jósolt 5,80-6,00 eurós részvényenkénti adózott eredmény helyett "valamivel többet" valószínűsítettek egész évre.
Ezzel az első kilenc hónapban 24 százalékkal 1,1 milliárd euróra emelkedett az adózott eredmény a tavalyi első kilenchavi 877 millióhoz képest. Az üzemi eredmény 13 százalékkal 1,5 milliárd euróra gyarapodott 1,4 milliárdhoz képest. A forgalom 13 százalékkal 6,5 milliárd euróra gyarapodott 5,8 milliárdhoz képest. Ezen belül a programok és szolgáltatások bevétele, 1,8 milliárd euró, 13 százalékkal több az egy évvel korábbi 1,6 milliárdnál. A termékértékesítés ugyancsak 13 százalékkal nőtt az első háromnegyed év átlagában, 4,4 milliárd euróra az egy évvel azelőtti 3,9 milliárdhoz képest.
Egész évre a termékforgalom 13-15 százalékos növekedésébe, a számítógépprogram-forgalom 15-17 százalékos emelkedésében bíznak a társaságnál. Folytatják az erőteljes beruházásokat, idén vagy 10 százalékkal növelik a létszámot, ám ennek költségei – elemzők szerint - továbbra is fékezhetik az eredmények növekedését. Ennek részvényárat rontó hatását részvény-visszavásárlással igyekeznek ellensúlyozni: az első negyedévben erre 423 millió eurót költöttek, többet a tavalyi egész évi 417 milliónál. Idén új generációs programokat akarnak piacra vinni - abban bízva, hogy a piac 2010-ig több mint a kétszeresére nő -, erre készülve már az első negyedévben 774-gyel 36 647-re növelték a létszámot.
A SAP piaci részaránya az üzleti, vállalati számítógépprogramok szakterületén, a bevétel alapján, közel 60 százalékos a világpiacon, illetve kissé több mint 40 százalékos az Egyesült Államokban, az Oracle erős konkurenciája ellenére. Az Oracle korábban 269 millió dolláros első negyedévi bevételt jelentett vállalati számítógépprogramok értékesítéséből, 77 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Az Oracle tavaly 19 milliárd dollárt költött cégfelvásárlásokra.
A SAP a tavalyi utolsó negyedévben 14 százalékkal 619 millió euróra növelte az adózott eredményét az egy évvel korábbi 542 millióhoz képest. Az adózott eredmény az egész évinek több mint a 41 százaléka volt.
Az SAP Hungary Kft. tavaly 9,385 milliárd forintos bevételt ért el, 27,3 százalékkal többet a 2004-esnél. Az üzleti tevékenység eredménye 31,7 százalékkal nőtt, 585,942 millió forintra. A programeladásokból származó bevétel 8,6 százalékkal 1,751 milliárd forintra gyarapodott 1,612 milliárdról. A szolgáltatások bevétele 37,9 százalékkal 3,379 milliárd forintra gyarapodott.
A SAP programfejlesztő kapacitásainak bővítését tervezi Kínában és Kelet-Európában, mivel India már kezd túl drága lenni számára.
A SAP saját budapesti kutatás-fejlesztési központjában, a SAP Labs Hungarynál, amely tavaly májusban alakult 70 munkatárssal, jelenleg 180-an dolgoznak. Ez a SAP nyolcadik kutatás-fejlesztési központja a világon.
Januárban közölték, hogy a SAP vállalatirányítási számítógépprogramjaira szakosított oktatási központ alakult a Budapesti Műszaki Főiskolán (BMF), az intézmény Neumann János informatikai kara és a cég együttműködésével.
A Magyar Telekom csoport mintegy 1 milliárd forintért új, egységesített vállalatirányítási rendszert (ERP) vezet be, illetve vásárol a SAP-tól, közölték márciusban.
Ugyancsak márciusban jelentették be, hogy a SAP Hungary Kft. és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) együttműködési megállapodást írt alá az oktatás és a kutatás-fejlesztés területén.
E hónap elején közölték, hogy együttműködési megállapodást írt alá a SAP Hungary és az Eötvös Loránd Tudományegyetem is, ennek keretében SAP kompetencia központot is létrehoznak felsőoktatási intézményben.
Kapcsolódó cikkek
- Hódít az SAP a kkv-szektorban
- Növekvő licencbevételek a SAP-nál
- Kóka: két év alatt 40 szolgáltató központ jött létre
- HostLogic: SAP-ban az élen
- Szélesebb középvállalati réteget céloz az SAP új stratégiája
- A SAP tavalyi éve: megcsalt remények
- SxP: új CRM megoldás az SAP-tól
- A kód neve: SAP
- SAP konferencia a kódok jegyében
- Az SAP a világ 100 legértékesebb márkája között
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
MyPhoneExplorer 2.2.0
Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.
Battery Monitor 10.4
A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
A dolgozók 83%-a szerint a mesterséges intelligencia javítja munkája hatékonyságát
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.