Lezárult a nemzetközi programozóverseny közép-európai regionális döntője
Az idei regionális döntőben 63 csapat vett részt, amelyek tagjai a környező országokból: Ausztriából, Csehországból, Horvátországból, Lengyelországból, Szerbiából, Szlovákiából, Szlovéniából, valamint Magyarországról érkeztek. A meghívott csapatok a saját egyetemi és országos válogató versenyeken legjobban szereplők közül kerültek ki. 2006. október 29-én négy helyszínen párhuzamosan rendezték meg a magyar országos előválogatót. A központi helyszín a BME-n volt, a szervezési munkákat szintén a MAVE segítette. Az országos nyertes a 45 induló csapatból az ELTE egyik egysége lett, megelőzve négy BME-s társaságot.
A verseny szabályai mindhárom fordulóban megegyeznek: a háromfős csapatoknak 5 óra áll rendelkezésükre a 8-12 angol nyelven megfogalmazott algoritmuselméleti feladat megoldására. A megoldásokat egy külön erre a célra készített számítógépes rendszeren keresztül kell beküldeniük, amely azonnal ellenőrzi ezek helyességét. Azonban minden csapatnak csak egyetlen számítógép áll rendelkezésére, ez tovább nehezíti a versenyzők dolgát. A cél minél több feladatot minél rövidebb idő alatt helyesen megoldani, ugyanis a feladatbeadásig eltelt időt is figyelembe veszik az értékeléskor. A csapatok az esetleges versennyel kapcsolatos kérdéseiket is ezen a
rendszeren keresztül tehetik fel a zsűrinek.
A 31. regionális döntő november 17-én délután kezdődött a regisztrációval. Másnap 10 órakor került sor a hivatalos megnyitó ünnepségre a BME E épületében. Dr. Péceli Gábor, a Villamosmérnöki és Informatikai Kar dékánja és az NJSZ elnöke köszöntötte a vendégeket. A versennyel párhuzamosan megrendezésre kerülő 2. Közép-európai Innovációs Találkozó keretében ezután a Holografika Kft. és a Graphisoft Zrt. képviselőinek ismeretterjesztő előadásai hangzottak el. 12 és 13 óra között a BME R épületében próbaversenyre került sor, amelynek során a versenyzők megismerkedhettek a feladat beadására és belső kommunikációra szolgáló keretrendszerrel. A délután során dr. Schmideg Iván professzor, illetve a Morphologic Kft. és a SZTAKI képviselői további érdekes témákról tartottak előadásokat. November 20-án reggel pontosan 9 órakor kezdődött a verseny. Az automatizált kiértékelő-rendszernek köszönhetően a csapatok edzői és kísérőtanárai a számukra fenntartott különteremben folyamatosan nyomon követhették a verseny állását. A feladatokat idén is dr. Marx Dániel, a zsűri vezetője dolgozta ki.
Vasárnap este a Hotel Milleniumban került sor az ünnepélyes eredményhirdetésre és díjkiosztóra. Az első helyen a varósi egyetem egyes számú csapata végzett (Warsaw Eagles), 10 példát oldottak meg helyesen a 11-ből a rendelkezésre álló öt óra alatt. A varsói egyetem másik két csapata futott be még a dobogóra, azonban a szabályok értelmében (egy egyetemről csak egyetlen csapat juthat tovább) az első és a 4. helyezett wroclawi egyetem (UniWroc1) csapata utazhat tavasszal Tokióba a döntőre. A legeredményesebb magyar csapat az ELTE egyes számú egysége volt (A), akik a 12. helyezést érték el. A legjobb BME-s csapat 16. lett.
Az eseményről bővebb információ
Kapcsolódó cikkek
- Webfejlesztői verseny Microsoft platformon
- Intel-technológiát oktatnak a BME-n
- Imagine Cup 2007 – Megvan a legjobb magyar csapat!
- Magyar a legjobb európai webkettes oldalak között
- Svéd siker a 24 órás programozó-versenyen
- Megkezdődött a VII. BME 24 órás Programozóverseny
- 13 éves lány nyerte az SMS gyorsasági versenyt
- Idén is nevezhetnek hazai alkotócsoportok az Epson Fotóművészeti Díjára
- Lezajlott a VII. BME Nemzetközi 24 órás Programozóverseny előválogató fordulója
- Nonstop programozóverseny: február 23-ig lehet jelentkezni
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.