Vásárlási szezon: Továbbra is az elektronika a sláger
A jelenség oka, hogy a fenti termékek piaca szorosan kötődik a digitális fényképezőgép-számítógép- és internet-penetráció alakulásához, ami a statisztikák szerint – bár lassabban, mint a kelet-európai blokk más országaiban – Magyarországon is nő. Ez számokban azt jelenti, hogy a 3,5 millió magyar háztartás közül jelenleg kb.1,4 -1,6 millió rendelkezik digitális fényképezőgéppel. A többi háztartás zöme is előbb-utóbb digitális technikára áll át. Ez az évi 250-300 ezres eladás – miközben a számítógép-penetráció is tovább nő – még néhány évig biztosan eltartja ezt a szegmenst – tette hozzá Prohászka.
Ráadásul azok, akik az elsők között vettek digitális fényképezőgépet, várhatóan néhány év múlva lecserélik azokat. Ezt alátámasztja az általunk forgalmazott SIGMA objektívek piacának alakulása is, mivel az eladások 2006-ban 70 százalékkal nőttek. Ez túlnyomó részben a tükörreflexes digitális gépek térhódításának köszönhető. Tehát a digitális gépek és mp3-lejátszók két-három évig még biztosan a karácsony slágerei lesznek, különösen, hogy egyre olcsóbban, egyre komolyabb eszközökhöz lehet hozzájutni. Az elkövetkező egy évben a legnagyobb fejlődés a kamerás mobiltelefonok, ezen belül is az ún. okos telefonok és PDA-k térnyerése területén várható. Ezek az eszközök már mind memóriakártya-bővítési lehetőséggel rendelkeznek, és jellemzően mindenki többféle funkciót (zene, videó, fénykép) használ a telefonján, melyhez mind-mind memóriára lesz szüksége.
A Hama fő profiljának számító, fentiekhez szorosan kapcsolódó kiegészítők piaca természetesen együtt mozog az eszközökkel. Szinte mindenhez kell valami, egy fülhallgató, egy tok, egy memóriakártya, egy előtétlencse, akkumulátortöltő, vagy bármi más. Ezen kiegészítők népszerűségét így az év végén még a Sulinet is növeli, hiszen ezek az utolsó napok, amikor ezt még ki lehet használni.
Azt sem gondolom, hogy az emberek az idén kevesebbet költenének ajándékokra, mint korábban – véli a cégvezető. Bár ezt a közvélemény-kutatók minden évben hangoztatják, és amikor a megkérdezettek nyilatkoznak, talán még komolyan is gondolják. Az ünnepek utáni tapasztalat viszont az, hogy az emberek nem az ajándékokon, inkább az élelmiszeren, vagy az ünnep után próbálnak takarékoskodni.
Ami viszont nehezen érthető, az a karácsonyi szezon rövidülése. A lakosság az utóbbi időben az utolsó két hétre időzíti a vásárlásait. Lassan ott tartunk, hogy mindenki december 20-24. között szeretné megvenni az ajándékokat, így aztán pillanatnyi készlethiányok, hatalmas sorok alakulhatnak ki, miközben az árak nemhogy csökkennek, de még fel is mennek ezekben a napokban. Ilyenkor már „a pénz nem számít”, az ajándéknak meg kell lennie, és ezt bizony a kiskereskedők ki is használják. Ajánlatos lenne tehát a fogyasztóknak ezúttal előrébb hozni vásárlásaikat.
Kapcsolódó cikkek
- Processzorok több ezer maggal
- Egy hónap alatt 5 millió új GSM-előfizető Indiában
- Az IT kiadások mind nagyobb részét költjük energiára és hűtésre
- 122 millió európai az interneten
- Informatikai összefogás Észak-Magyarországon
- Sun: Környezettudatos-e a hazai informatika?
- Növekvő net-populáció egész Európában
- A britek neteznek a legtöbbet
- IT-piac: A szolgáltatási szektor a legerősebb
- A fiatal nők neteznek a legtöbbet Nagy-Britanniában
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.