EQNet: akvizícók az internetpiacon

Kovács Attila, 2006. november 28. 17:52
Sajtótájékoztatón jelentette ma be az EQNet Telekommunikációs és Informatikai zRt. az Inter.net Magyarország Kft. internetes üzletágának (5 ezer ügyfél) megvásárlását, illetve a Meditcom Kft. 300 internetező ügyfelének átvételét.
Fogoly Lajos elnök hangsúlyozta, az 1999-ben alakult, eddig főként üzleti kommunikációs szolgáltatásokat nyújtó, közepes szegmensű internet-szolgáltató cég 2006. november 30-tól veszi át az Inter.net internetes üzletágát, az előfizetői szerződésekkel és az ügyfelek kiszolgálásával foglalkozó dolgozókkal együtt. Hozzátette: a lépés célja a tevékenységi kör kiterjesztése a lakossági ügyfelekre is, ezáltal egy középméretű, jelentős piaci erejű szolgáltató létrehozása. Graur Tamás vezérigazgató elmondta, hogy ez az első komolyabb akvizíció, de további internet-szolgáltatókkal folytatnak tárgyalásokat és a későbbiek folyamán várhatóan újabb felvásárlásokra kerül sor.

Az EQNet víziója: ügyfeleinek kiszolgálása az elérhető összes infokommunikációs szolgáltatással, ezeket egységes rendszerbe integrálja és érthető módon, rugalmas konstrukciókban kínálja ügyfeleinek. A vállalat a legtöbb szolgáltatáshoz szükséges műszaki megoldást a nagy szolgáltatóktól veszi igénybe, a közeljövőben a telefon- és internetszolgáltatás összekapcsolását, valamint az IPTV bevezetését tervezik.

Az EQNet cégstratégiájában, kommunikációjában és arculatában az akvizíciós tevékenység továbbra is jelentős szerepet fog játszani. 2007-re kb. 600 millió Ft-os árbevétellel számolnak, 2010-re már 2 milliárdos forgalomra számítanak. Néhány éven belül a tőzsdére lépést is tervezik.

A Prím Online kérdéseire az EQNet vezetőitől kapott válaszok a következők. A bejelentett két felvásárlást saját vagyonból fedezték. Az EQNet internetes csomagjai olcsóbbak, mint az inter.neté voltak. Az átvett felhasználók e-mail címei megmaradnak.

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01