Nokia-felmérés a mobiltelefonon játszók szokásairól
A mobiltelefonos játékokkal útközben majdnem annyit (61%) játszanak, mint otthon (62%). A mobiljátékosok a holt időt is játékkal töltik, 56%-uk szeret várakozás közben is játszani.
A válaszadók csaknem kétharmada (63%) részesítette előnyben a Nokia új generációs mobiljátékainak gazdagabb élményét a meglévő Java 2D és Java 3D játékokkal szemben, különösen miután kipróbálták a játékokat.
A megvásárolandó játék kiválasztására során kulcsfontosságú tényező a játék szórakoztató jellege (83%), a megbízhatóság (79%) és a játék műfaja (78%). A Nokia új generációs mobiljátékai mellett szóló legfontosabb érvek egyike a grafikai minőség (84%), a másik a letöltés közbeni zavartalan telefonhasználat (78%).
Ha vásárlás előtt lehetőség nyílik a játékok kipróbálására, a többség (43%) inkább heti két-három játékot próbálna ki, mint csak egyet (21%). A próba után a legtöbben (65%) szívesebben kifizetnék a teljes játékot ahelyett, hogy előfizessenek arra (27%).
Ami a játékok beszerzését illeti, az interneten keresztül történő árusítás (34%) majdnem olyan népszerű, mint a hálózaton keresztüli forgalmazás (45%).
A játékok területén világszerte tapasztalható tendencia, hogy a felhasználók számára a mobiljátékok egyre fontosabb részévé válik a közös élmény, akár csapattagként, akár ellenfélként kapcsolódnak össze egy játék keretében. A felhasználók 45%-a legalább havi egy alkalommal többrésztvevős játékot játszik a mobiltelefonján. A lista élén India áll, ahol 56% játszik legalább hetente, és négyből egy mobiljátékos teszi ezt minden nap.
A játékosok nem csupán ellenfeleiket akarják legyőzni, hanem a barátaikkal is szívesen megosztanának játékdemókat (62%). A túlnyomó többség (79%) emellett a barátok által küldött játékokat is kipróbálná.
„A kutatási eredmények szerint az ügyfelek elvárják a gyártóktól, hogy megfelelő választ adjanak új generációs mobiljátékokkal kapcsolatos igényeikre” – mondta el Jaakko Kaidesoja, a Nokia játékokért és multimédiáért felelős igazgatója. „Az ügyfelek nagyszerű grafikát, tartalmakat, illetve játszhatóságot szeretnének, és mi meghallgattuk őket. A felhasználóknak jövőre kiváló mobiljáték-élményt kínálunk, szépen kidolgozott és magával ragadó, hálózatra kapcsolt játékokkal, amelyeket az ügyfelek könnyen megtalálhatnak, használhatnak és játszhatnak.”
„A Web 2.0 az internet újfajta, a felhasználóknak irányító szerepet kínáló használatát hozta magával. A mobiljátékok új generációjával mi a folyamat élére állunk” – tette hozzá Kaidesoja. „Az N-Gage Aréna indulása óta eltelt idő alatt a Nokia felismerte az ügyfelek igényét a közösségek és a közösségi játékok iránt. Folyamatosan fejlesztjük online közösségi stratégiánkat, hogy valóban összekapcsolt, könnyen használható mobiljáték-élményt nyújthassunk a több millió mobilkészülék-tulajdonos számára világszerte.”
Kapcsolódó cikkek
- I. Electronic Arts Játék Fesztivál az INFOmarket - Mobil Show-n
- Energiatakarékosságra figyelmeztető mobiltelefonok
- 61%-kal több mobiljáték Amerikában 2006 végén
- Ingyenes navigációs szoftver a Nokiától
- Nokia "Öt város, egy buli" az MSN-en
- Fotónyomtatás Nokia hálózaton keresztül
- A Nokia 4 milliárd mobil-előfizetővel számol 2010-ben
- WAP-on is hódít a Honfoglaló
- Hét Electronic Arts játék Nokia mobilokon
- A Yahoo! Search programmal izmosodik a Nokia mobilkeresője
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
2025-ben is farag az inflációból a Vodafone
A távközlési szolgáltatók évente egy alkalommal a fogyasztói árindex változásával egyoldalúan korrigálhatják előfizetéseik és szolgáltatásaik díjszabását. Az árindex számítását a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) végzi, és minden év januárjában teszik közzé az előző évre vonatkozó átlagos fogyasztói árindex változást, azaz a január 1. és december 31. közötti időszakra számított éves infláció mértékét.
Számos technológiai újdonságot leplezett le a Huawei
Újabb lépést tett előre a technológiai innováció útján a Huawei: bemutatta legújabb fejlesztéseit, köztük a HUAWEI Mate X6 hajlítható kijelzős okostelefont, a HUAWEI nova 13 okostelefon-sorozatot, valamint a HUAWEI FreeBuds Pro 4 prémium kategóriás vezeték nélküli fülhallgatót. Emellett Rose Gold színben bemutatkozott a gyártó egyedi formavilágú, nyitott kialakítású fülhallgatója, a HUAWEI FreeClip is.
Okosan a karácsonyi rohanásban! Válogassunk megfontoltan a mobilszolgáltatók ajánlatai között
Az ünnepi időszakban sokan szeretnék meglepni magukat vagy szeretteiket egy-egy új mobiltelefonnal, tablettel vagy okosórával. Ajándékvásárláskor a fogyasztók a szokásosnál jellemzően kevésbé tudatosan hoznak döntéseket, ilyenkor gyakran azt sem gondolják át, mekkora összegű kiadásra kell számítaniuk, illetve milyen hosszú távra szerződnek egy-egy mobilszolgáltatóval új okoseszközük megvételekor. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szakértői ezért összeszedték, mit érdemes mérlegelnünk, ha hűségidős szerződéssel vásárolnánk mobil eszközt.
Készüljünk aktívan a karácsonyra – hasznos appok a HONOR-tól
Az ajándékvásárlástól a pihenés megszervezésééig, a karácsonyi ebéd és vacsora, és egy esetleges koktélparti kiötléséig számos feladat várhat még ránk az év vége előtt – a HONOR pedig pár hasznos appal segíti ezeket a potenciális munkákat.
Több mint 650 ezer nevezés érkezett a Huawei nemzetközi mobilfotós versenyére
Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új, izgalmas perspektívából örökítik meg. A három fődíjas pályamű készítői fejenként 10 ezer dolláros pénzjutalomban részesültek. A versenyt idén nyolcadik alkalommal szervezték meg, hogy megmutassák, az egyszerű pillanatok is művészivé válhatnak a kreativitás és a megfelelő eszközök segítségével.