Nokia-felmérés a mobiltelefonon játszók szokásairól
A mobiltelefonos játékokkal útközben majdnem annyit (61%) játszanak, mint otthon (62%). A mobiljátékosok a holt időt is játékkal töltik, 56%-uk szeret várakozás közben is játszani.
A válaszadók csaknem kétharmada (63%) részesítette előnyben a Nokia új generációs mobiljátékainak gazdagabb élményét a meglévő Java 2D és Java 3D játékokkal szemben, különösen miután kipróbálták a játékokat.
A megvásárolandó játék kiválasztására során kulcsfontosságú tényező a játék szórakoztató jellege (83%), a megbízhatóság (79%) és a játék műfaja (78%). A Nokia új generációs mobiljátékai mellett szóló legfontosabb érvek egyike a grafikai minőség (84%), a másik a letöltés közbeni zavartalan telefonhasználat (78%).
Ha vásárlás előtt lehetőség nyílik a játékok kipróbálására, a többség (43%) inkább heti két-három játékot próbálna ki, mint csak egyet (21%). A próba után a legtöbben (65%) szívesebben kifizetnék a teljes játékot ahelyett, hogy előfizessenek arra (27%).
Ami a játékok beszerzését illeti, az interneten keresztül történő árusítás (34%) majdnem olyan népszerű, mint a hálózaton keresztüli forgalmazás (45%).
A játékok területén világszerte tapasztalható tendencia, hogy a felhasználók számára a mobiljátékok egyre fontosabb részévé válik a közös élmény, akár csapattagként, akár ellenfélként kapcsolódnak össze egy játék keretében. A felhasználók 45%-a legalább havi egy alkalommal többrésztvevős játékot játszik a mobiltelefonján. A lista élén India áll, ahol 56% játszik legalább hetente, és négyből egy mobiljátékos teszi ezt minden nap.
A játékosok nem csupán ellenfeleiket akarják legyőzni, hanem a barátaikkal is szívesen megosztanának játékdemókat (62%). A túlnyomó többség (79%) emellett a barátok által küldött játékokat is kipróbálná.
„A kutatási eredmények szerint az ügyfelek elvárják a gyártóktól, hogy megfelelő választ adjanak új generációs mobiljátékokkal kapcsolatos igényeikre” – mondta el Jaakko Kaidesoja, a Nokia játékokért és multimédiáért felelős igazgatója. „Az ügyfelek nagyszerű grafikát, tartalmakat, illetve játszhatóságot szeretnének, és mi meghallgattuk őket. A felhasználóknak jövőre kiváló mobiljáték-élményt kínálunk, szépen kidolgozott és magával ragadó, hálózatra kapcsolt játékokkal, amelyeket az ügyfelek könnyen megtalálhatnak, használhatnak és játszhatnak.”
„A Web 2.0 az internet újfajta, a felhasználóknak irányító szerepet kínáló használatát hozta magával. A mobiljátékok új generációjával mi a folyamat élére állunk” – tette hozzá Kaidesoja. „Az N-Gage Aréna indulása óta eltelt idő alatt a Nokia felismerte az ügyfelek igényét a közösségek és a közösségi játékok iránt. Folyamatosan fejlesztjük online közösségi stratégiánkat, hogy valóban összekapcsolt, könnyen használható mobiljáték-élményt nyújthassunk a több millió mobilkészülék-tulajdonos számára világszerte.”
Kapcsolódó cikkek
- I. Electronic Arts Játék Fesztivál az INFOmarket - Mobil Show-n
- Energiatakarékosságra figyelmeztető mobiltelefonok
- 61%-kal több mobiljáték Amerikában 2006 végén
- Ingyenes navigációs szoftver a Nokiától
- Nokia "Öt város, egy buli" az MSN-en
- Fotónyomtatás Nokia hálózaton keresztül
- A Nokia 4 milliárd mobil-előfizetővel számol 2010-ben
- WAP-on is hódít a Honfoglaló
- Hét Electronic Arts játék Nokia mobilokon
- A Yahoo! Search programmal izmosodik a Nokia mobilkeresője
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Vissza a valóságba a Nokia 3210-zel
25 évvel az eredeti megjelenése után a Human Mobile Devices (HMD) idén újra elhozza a legendás Nokia 3210-et – most megújult, izgalmas "Y2K" arany, tengerkék és sötétszürke színekben. A cél pedig ezúttal sem más, mint összekötni az embereket – csakhogy ezúttal a képernyőtől való elszakítással.
A Rakuten Viber itthon is bevezeti a hívószám azonosítást Android felhasználói számára
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hangalapú kommunikáció globális vezetője bemutatja új hívóazonosító funkcióját, amely nemcsak megvédi a felhasználókat a spamektől, de segítségével a felhasználók maguk dönthetik el, hogy mikor válaszolnak ismeretlen hívásokra. A hívószám-azonosító funkció mostantól Magyarországon is elérhető az Android-felhasználók számára, így ők is élvezhetik az ezzel járó hatékony spam-védelem előnyeit. A hívószám-azonosító funkciónak köszönhetően a Viber-felhasználók egy figyelmeztető üzenetet kapnak a Vibertől, amikor ismeretlen számról érkezik a hívás, amit a rendszer „biztonságosnak” vagy „potenciálisan spamnek” jelöl.
Megérkeztek a HMD legújabb nyomógombos telefonjai
Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a vállalat ugyanis épp most mutatta be legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből. A három kis nyomógombos csoda a szivárvány színeiben érkezik, 23 990 Ft fogyasztó árról indulva.
A tíz gigabites 5.5G-t használó innovatív eszközöket mutatott be Budapesten a Huawei
Már világszerte tesztelik az 5G sebességének tízszeresére képes 5.5G mobilhálózatokat, az ezeket használó eszközök várhatóan még az idén megjelennek a kereskedelmi forgalomban.
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.