Az Elpida új lapkagyárakat épít Tajvanon
A szeptemberrel zárult első üzleti félévben az Elpida Memory Inc. adózott eredménye 19,5 milliárd jen volt az egy évvel korábbi, 6,342 milliárd jenes veszteség helyett, mert időközben javultak a lapkaárak.
Az üzemi mérlege 26,22 milliárd jenes többletre váltott 5,117 milliárd jenes hiányhoz képest.
A bevétele majdnem megkétszereződött, 203,25 milliárd jenre 105,5 milliárdhoz képest.
A márciussal zárult, előző üzleti évben az Elpida - 19 százalékban a Hitachi Ltd. és 11 százalékban a NEC Corp. tulajdonában - 4,23 milliárd jenes veszteséget szenvedett az árzuhanás miatt, az egy évvel korábbi, 8,21 milliárd jenes adózott eredmény helyett. Az üzleti év második felében elkezdett nagy beruházások még nem javították az éves eredményt, de a mostani első félévben már számottevően javult a cég helyzete.
Kapcsolódó cikkek
- Az Elpida megkezdte a 70 nm-es DDR2 SDRAM lapkák tömeggyártását
- Épül a világ egyik legnagyobb DRAM gyártó komplexuma
- Új DRAM-üzem létesítését fontolgatja az Elpida
- Veszteségesek a vezető japán chipgyártók
- 8 GB/s sávszélességű 512 Mbites XDR DRAM
- Az Elpida első üzleti féléve: további veszteség
- DRAM lapka 90nm-es technológiával, kisebb energia-felvétellel
- Elpida DDR3 lapka két kapuval
- Az Elpida vesztett az első üzleti negyedévében
- 2 Gbites SDRAM lapka 80 nm-es technológiával
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.