Az Apple a sereghajtó a Greenpeace listáján
Az Apple 2,7 pontos eredménye ugyanakkor tizedre megegyezik az augusztusi mutatóval, amit a Greenpeace azzal indokolt, hogy a többiekkel ellentétben az iPod-gyártó semmit sem változtatott eddigi szemléletén. A hivatalos beszámoló szerint az Apple továbbra is visszatartja az általa használt környezetvédelmi szabályozás alá eső anyagok részletes listáját, illetve nem közöl menetrendet sem a mérgező PVC alapanyagok, sem a bróm-alapú lángmentesítők kivonására vonatkozóan. A kilenc Greenpeace által felállított kritérium közül a cég egyedül az újrahasznosítás terén mutatott fel eredményeket.
Az új lista:
1. Nokia – 7,3 pont
2. Dell – 7 pont
3. Fujitsu-Siemens – 6 pont
4. Motorola – 6 pont
5. Sony Ericsson – 5,7 pont
6. Hewlett-Packard – 5,7 pont
7. Acer – 5,3 pont
8. Lenovo – 5,3 pont
9. Sony – 5 pont
10. Panasonic – 4,3 pont
11. LG – 4 pont
12. Samsung – 4 pont
13. Toshiba – 3,7 pont
14. Apple – 2,7 pont
Kapcsolódó cikkek
- 3 millió iPhone-nal készül a startra az Apple?
- iPhone az Ebay-en 1500 dollárért
- Az információs technológia szerepe a környezetvédelemben
- Az Apple frissíti MacBook Pro modelljeit
- Elektromos árammá alakítja a processzor-hőt egy új találmány
- Sun: Környezettudatos-e a hazai informatika?
- 29-én mutatkozik be az iPhone
- Környezettudatosság az információtechnológia alkalmazásában
- Ökológia a számítógépközpontban - mit tehetünk érte?
- Visszakövethetők a DRM-mentes iTunes-számok
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.