Az Ericsson megvette a Redback Networksöt, erősíti helyzetét az adattovábbításban
A vételár 60 százalékos felárat tartalmaz az amerikai cég elmúlt háromhavi tőzsdei átlagárához képest, írta az Ericsson a szerdán kiadott közleményében.
A Redback Networks Inc.-t 1996-ban alapították, több mint 700 távközlési szolgáltató ügyfele van 80 országban, köztük a világ húsz legnagyobb szolgáltatója közül 15.
A viszonylag magas vételárat indokolja a hirtelen fölerősödött, nagy verseny az egy csomagban hármas (internet, tévé, telefon), internet alapú szolgáltatások piacán. Áprilisban jelentették be a francia Alcatel és az amerikai Lucent Technologies egyesülését - ezzel a világ második számú hálózatépítője jött létre -, júniusban a finn Nokia és a német Siemens hálózatépítő részlegének egyesítése következett.
A növekvő keresletet jelzi, hogy a Redback Networks forgalma tavaly 33 százalékkal nőtt, idén az első kilenc hónapban pedig 197 millió dollár volt, 87 százalékkal több a tavalyi első háromnegyed évinél.
Az Ericsson a harmadik negyedévben 6,2 milliárd svéd koronás adózott eredményt ért el, 17 százalékkal többet a tavalyi harmadik negyedévi 5,31 milliárdnál, főleg a Sony Ericsson mobilkészülék-gyártó vegyesvállalat kiugró teljesítménye miatt.
Az üzemi eredmény, 8,7 milliárd svéd korona, 11 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi 7,8 milliárdot.
A forgalom 40,8 milliárd svéd korona, 12 százalékkal több a tavalyi harmadik negyedévi 36,2 milliárdnál.
A második negyedévben az Ericsson 5,71 milliárd svéd koronás adózott eredményt ért el, 2,2 százalékkal kevesebbet a tavalyi második negyedévi 5,84 milliárdnál.
Az első negyedévhez képest jelentősen javított a cég, azonban az egy évvel korábbihoz képest megterhelte a mérleget a brit Marconi beolvasztásának második negyedévre elszámolt, 400 millió svéd koronás költsége és a tavalyi, nagy megrendelések szerény haszonkulcsa.
Az üzemi eredmény, 8,3 milliárd svéd korona, a rátája 18,7 százalékos, az összege azonos az egy évvel korábbival.
Az értékesítés, 44,2 milliárd svéd korona, 15 százalékkal volt nagyobb a tavalyi második negyedévi 38,4 milliárdnál, ezt viszont éppen a tavaly megvett Marconi gyarapította főleg.
Az Ericsson eredményeit az utóbbi időben főleg a japán-svéd Sony Ericsson, a világ egyik legnagyobb mobiltelefon-gyártója segítette. A vegyes vállalat a harmadik negyedévben 298 millió eurós adózott eredményt termelt, kétszer nagyobbat a második negyedévinél és háromszor nagyobbat az egy évvel korábbi 104 milliónál.
A mind nagyobb növekedést ismét a minden várakozást felülmúló készülékkereslettel magyarázták, főleg a legújabb, nagyobb értékű multimédiás készülékek fogynak igen jól. A második negyedben a Sony Ericsson adózott eredménye, 143 millió euró, még csak kétszeresen haladta meg az egy évvel azelőttit.
A harmadik negyedben a vegyes vállalat adó előtti eredménye, 433 millió euró, szintén majdnem háromszorosa az egy évvel korábbi 151 milliónak.
A bevétele, 2,91 milliárd euró, 41,3 százalékkal haladta meg a tavalyi harmadik negyedévi 2,06 milliárdot.
A Sony Ericssont 2001-ben alapították az Ericsson távközlési berendezésgyártó és a Sony szórakoztatóelektronikai vállalat addig gyengélkedő mobilkészülék-gyártó részlegének összevonásával. A közös cég 2002-ben 241 millió eurós, 2003-ban 86 millió eurós adó utáni veszteséget szenvedett, először 2004-ben volt nyereséges.
Tavaly 51,2 millió készüléket adtak el, a 2004-es 42,3 millió és a 2003-as 27,2 millió után.
Az első negyedévben az Ericsson 4,605 milliárd svéd koronás adózott eredményt ért el, 46 százalékkal kevesebbet a tavalyi utolsó negyedévi 8,5 milliárdnál, és 1 százalékkal kisebbet az egy évvel korábbi 4,644 milliárdnál.
Az üzemi eredmény 36 százalékkal 6,624 milliárd koronára csökkent az előző negyed 10,4 milliárdjáról, és alig haladta meg az egy évvel korábbi 6,602 milliárdot. A rátája, 16,9 százalék, elmaradt mind a tavalyi utolsó negyedévi 22,7 százaléktól, mind az egy évvel korábbi 21,0 százaléktól.
A forgalom, 39,176 milliárd svéd korona, 14 százalékkal kisebb volt a tavalyi utolsó negyedévi 45,7 milliárdnál, de 24 százalékkal meghaladta a tavalyi első negyedévi 31,467 milliárdot. A tavaly megvásárolt Marconi nélkül számolva is 15 százalékkal nőtt az értékesítés az egy évvel korábbihoz képest. A szolgáltatási bevétel, részben már a Marconinak köszönhetőn, a tavalyi első negyedévhez képest 60 százalékkal 7,2 milliárd koronára emelkedett.
Az Ericsson tavaly 2,2 milliárd dollárt fizetett a Marconiért, a felvásárlástól a vezetékes üzletágában vár javulást.
Kapcsolódó cikkek
- Ericcson: optikai hálózat és Triple Play központ Bólyban
- 1 millió bázisállomás az Ericssontól
- Ericsson: három lábon állás a stratégia
- Az Ericsson első negyedéve: 27 százalékkal nőtt a profit
- Ericsson: a személyre szabott, interaktív televíziózásért
- Svanberg: a televízió a jövő hálózatainak hajtóereje
- EDGE Evolution: 1 Mb/s mobil-adatátvitel 2009-re
- Az Ericsson bővíti a Mobilkom Austria csoport 3G hálózatait
- Az Ericsson ajánlatot tett a Tandberg Television felvásárlására
- Az Ericsson norvég tartalomszolgáltatót venne
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.