A World Wide Web konzorcium tagja lett a Műegyetem

Kovács Attila, 2007. január 16. 12:18
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem - a Villamosmérnöki és Informatikai Kar gesztorálásával - ebben a hónapban belépett a World Wide Web konzorciumba (W3C).
A W3C-t 1994-ben hozták létre, legfontosabb céljai között a webes technológiák fejlesztésének koordinálása, szabványok kidolgozása, valamint az új műszaki megoldások megismertetése és elterjesztése szerepelnek. A W3C-tagság a következő előnyökkel jár: a tagok első kézből, másoknál korábban értesülnek a webes technológiákra vonatkozó stratégiai döntésekről, részt vehetnek a döntések előkészítésében és meghozatalában, valamint a webes technológiák, szabványok és szolgáltatások fejlesztésében. Az előnyök nagy részét azonban csak akkor lehet kihasználni, ha az illető tag ténylegesen részt vesz a közös munkában, azaz a tagság a lehetőségek és jogok mellett kötelezettségeket és munkát is jelent.

A BME az első a hazai egyetemek közül, amely oktatási és kutatás-fejlesztési színvonalának növeléséhez a W3C-tagság nyújtotta lehetőségeket is ki akarja használni. A tagság létrejöttéhez

* az Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék,
* az Elektronikai Technológia Tanszék,
* a Híradástechnikai Tanszék,
* a Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék,
* a Számítástudományi és Információelméleti Tanszék,
* a Szociológia és Kommunikáció Tanszék, valamint
* a Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

járultak hozzá, mert ezek a tanszékek a W3C tevékenységében részt kívánnak venni. Rajtuk kívül azonban a BME összes szervezeti egysége hozzáférhet azokhoz a tudnivalókhoz, amelyek a W3C-tagokat megilletik, sőt be is kapcsolódhatnak a W3C tevékenységébe. A Műegyetem képviselője a W3C Tanácsadói Testületében Hanák Péter.
Kulcsszavak: W3C k+f oktatás BME

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port.  A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.

2024. november 20. 19:56

Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni

Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.

2024. november 20. 18:21

A gyermekeket is megszólította az Internet Hotline őszi kampánya

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.

2024. november 20. 16:43

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59