A World Wide Web konzorcium tagja lett a Műegyetem
A BME az első a hazai egyetemek közül, amely oktatási és kutatás-fejlesztési színvonalának növeléséhez a W3C-tagság nyújtotta lehetőségeket is ki akarja használni. A tagság létrejöttéhez
* az Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék,
* az Elektronikai Technológia Tanszék,
* a Híradástechnikai Tanszék,
* a Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék,
* a Számítástudományi és Információelméleti Tanszék,
* a Szociológia és Kommunikáció Tanszék, valamint
* a Távközlési és Médiainformatikai Tanszék
járultak hozzá, mert ezek a tanszékek a W3C tevékenységében részt kívánnak venni. Rajtuk kívül azonban a BME összes szervezeti egysége hozzáférhet azokhoz a tudnivalókhoz, amelyek a W3C-tagokat megilletik, sőt be is kapcsolódhatnak a W3C tevékenységébe. A Műegyetem képviselője a W3C Tanácsadói Testületében Hanák Péter.
Kapcsolódó cikkek
- Webfejlesztői verseny Microsoft platformon
- Intel-technológiát oktatnak a BME-n
- Svéd siker a 24 órás programozó-versenyen
- Innovációs Nap az Eötvös Loránd Tudományegyetemen
- Innopark létesül Székesfehérváron
- Linux 48 - IBM Szoftver Programozói Bajnokság
- IBM: tanulmányi-kutatói központ a BME-n
- Nemzetközi HighTech vásár Kínában magyar részvétellel
- Nagy értékű szoftverfelajánlás és új labor a BME-nek
- HP kutatás-fejlesztési beruházás a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
A gyermekeket is megszólította az Internet Hotline őszi kampánya
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.