A Satyam harmadik üzleti negyedéve: 23,6 százalékkal csökkent a profit
A harmadik üzleti negyedévben az üzemi eredmény 33,1 százalékkal 77,6 millió dollárra nőtt az egy évvel korábbi 58,3 millióhoz képest, és meghaladta az előző negyedévi 66,1 milliót is.
A bevétel 33,3 százalékkal 375,6 millió dollárra emelkedett az egy évvel azelőtti 281,8 millióhoz képest, és 6,7 százalékkal több volt az előző negyedben elért 352 millió dollárnál. Különösen dicsérték a forgalom növekedését Európában, és a vállalati megoldásszolgáltatást és tanácsadást, amely már a bevétel 42 százalékát hozza.
A negyedévben 34 új ügyfelet szereztek.
Az 1987-ben alapított Satyam 2004. novemberben globális fejlesztési központot és irodát alapított Budapesten, európai terjeszkedésének alátámasztására, csökkentendő függését az amerikai piactól.
2005. novemberben a cég együttműködési megállapodást kötött a Magyar Tudományos Akadémia Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézetével (SZTAKI).
Az üzleti éve szeptemberrel zárult első felében a Satyam 141 millió dolláros adózott eredményt ért el amerikai GAAP szerint, 50,2 százalékkal többet a tavalyi első félévi 93,9 milliónál.
A cég lassított az előző üzleti évi 62,5 százalékos ütemhez képest, sőt, a második üzleti negyedévben még tovább lassult az ütem: az adózott eredmény 35 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, de a beszámolóban megjegyezték, hogy a negyedévben is már 11 százalékkal nőtt a forgalom az első üzleti negyedévhez képest, és ez öt éven belül a legnagyobb folytatólagos emelkedés. A számítógépes vállalati megoldások iránt továbbra is gyorsan növekvő keresletben, a gyors ügyfélszerzésben bízva emelték az egész évre szóló bevétel-előrejelzést dollárban számolva: 34,6-35,1 százalékos növekedésben bíznak. Az előző pénzügyi év végén 24-26 százalékos bevételnövekedést jósoltak a mostani pénzügyi évre.
Az első üzleti félévben az üzemi eredmény 133 millió dollárra emelkedett az egy évvel korábbi 97,9 millióhoz képest.
A bevétel, 674,5 millió dollár, 31,3 százalékkal több az egy évvel azelőtti 513,9 milliónál. A második üzleti negyedévben a bevételnövekedés, folytatólag 11 százalékos, már meghaladta az értékesítés 9,5 százalékos mennyiségi növekedését, amit a fizetési késedelmek csökkenésével is magyaráztak.
A cég világszerte ötven országában tevékenykedik, a félévben 35 új nagy ügyfelet szerzett, ügyfelei között van a Fortune magazin 500-as listájáról 156 világcég.
A Satyam Computer Services 249,4 millió dolláros adózott eredményt ért el a tavaly márciussal zárult, előző pénzügyi évében, 62,5 százalékkal többet az előző évi 153,8 milliónál. 2004-ben 111,9 millió dollár volt az adózott eredménye.
Bár az üzletmenet szezonális okból lassult már a tavalyi naptári első negyedévben, és így az eredmények elmaradtak az előző negyedévitől, évi átlagban jelentős gyarapodás volt, amit főleg az értékesítés mennyiségi növekedésével magyaráztak. Annak üteme körülbelül kétszer akkora volt, mint a bevétel növekedéséé.
Az üzemi eredmény 219,7 millió dollárra nőtt az előző évi 162,5 millióról és az egy évvel korábbi 121,1 millióról.
A forgalom 38 százalékkal 1,096 milliárd dollárra gyarapodott 793,6 millióról, illetve a még egy évvel korábbi 566,5 millióról. A cégnél eredetileg 26-28 százalékos bevételnövekedésben reménykedtek, de a vártnál gyorsabb ügyfélszerzés, elsősorban az Egyesült Államokban, illetve világszerte az autóiparban, jócskán javította az ütemet.
Kapcsolódó cikkek
- A Satyam első üzleti féléve: 50 százalékos profitnövekedés
- A Satyam pénzügyi éve: 62,5 százalékos profitnövekedés
- A Satyam harmadik negyedéve: jelentős profitnövekedés
- Az indiai Satyam együttműködésre lépett a SZTAKI-val
- A vártnál jobb eredmény az indiai Satyamnál
- Az indiai Satyam programfejlesztő központot nyit Magyarországon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.