SMS-ben és a világhálón is lehessen vizitdíjat fizetni
A múlt szerdán megjelent vizitdíjról szóló kormányrendelet előírja a papír alapú bizonylatokat, más alternatív lehetőséget nem biztosít, miközben a kormány elektronikus közigazgatási stratégiája minden területen az elektronikus ügyintézést részesíti előnyben - olvasható az MDF közleményében.
A párt informatikai kollégiuma szerint ma, amikor minden tizedik, összesen 1072 ezer ember használ internetbankot, ma, amikor több mint 9 millió mobiltelefon-előfizetői szám van, amikor az informatikában léteznek olyan technikák, amelyekkel teljesen elektronikusan, papír és minden különösebb adminisztráció nélkül szedhetnék be a vizit- és kórházi napidíjat az orvos, vagy a rendelő számlájára, megengedhetetlen, hogy a fölösleges adminisztrációt támogassa a kormányzat.
Az MDF felkéri a kormányt, hogy a mobileszközökre telepített digitális identitás figyelembevételével dolgozza át a rendeletet, ezzel is csökkentve a vizitdíj bevezetésével járó fölösleges adminisztrációs és anyagi terheket.
Kapcsolódó cikkek
- Jövőre már bankkártyával is fizethetünk adót az APEH-hivatalokban
- A Siemens valósította meg az e-közigazgatási rendszert Szegeden
- ONyF: adatszolgáltatás elektronikus ügyintézéssel
- Wapos ügyintézés a budaörsi önkormányzatnál
- e-GO díjas Törökbálint honlapja
- Április végén indul az elektronikus ügyintézés Kecskeméten
- Elektronikus ügyfélszolgálati rendszer Hódmezővásárhelyen
- Magyarország: az "e" sokkal nagyobb szerepet játszik, mint a kormányzás
- Konferenciasorozat pályázati lehetőségekről és informatikai megoldásokról az e-közigazgatásban
- Két-három éven belül működhet az e-bíróság
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.