Két-három éven belül működhet az e-bíróság
Hozzátette: elképzeléseik szerint a bíróság informatikai modernizációját a már működő elektronikus kormányzás rendszerével közösen valósítanák meg. Csatlakoztatnák az e-bíróságot a "kormány elektronikus gerinchálózatához" - fogalmazott Lomnici, aki szerint így 9-10 milliárd forintból jöhetne létre a rendszer. "Többségében európai unós forrásból" - mondta.
"Ez a fejlesztés hozzájárulhat ahhoz, hogy a gazdasági élet szereplői és az ügyfelek gyorsabban, hatékonyabban érvényesítsék a jogaikat" - összegezte Lomnici Zoltán, aki úgy vélte: ha megvalósulnak a szerződésben foglaltak, akkor már ez év végére biztosítanák, hogy minden magyar bírónak legyen számítógépes hozzáférése.
"A jogi környezet minősége az egyik legmeghatározóbb versenyképességi előny vagy hátrány" - fogalmazott Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter, aki szerint a gazdasági élet szereplőinek "több tízmilliárdos előnyt" jelentene a gyorsabban és hatékonyabban működő bírósági eljárás.
A tárca vezetője hangsúlyozta, a kormány nevében pártolja, hogy "az aktákat elektronikus ügyintézés váltsa fel". Kóka János hozzátette: az informatikai fejlesztéseken kívül más hatósági eljárás gyorsítása is szükséges lehet.
A miniszter 30 napra csökkentené a tárgyalások előkészítésének határidejét, bizonyos eljárásoknál korlátozná a szakértői közreműködést és határidőhöz kötné a végrehajtási eljárást is. A "vállalkozói jogbiztonság erősödésének érdekében" a minőségi jogalkotás mellett "bizonyos jogviták alternatív, bíróságon kívüli rendezési módját" is szorgalmazta.
Kapcsolódó cikkek
- BKV: elektronikus jegyrendszert vezethetnek be 2014-től
- Miniszteri biztos irányítja a kormányzati célú távközlő hálózatok konszolidációját
- Túrakereső modul Gyöngyösön
- Informatikai és műszaki egyetemisták kiválasztása a közigazgatásba
- Elektronikus lesz az építési engedélyezés
- Ombudsmani észrevételek az információszabadságról szóló törvény tervezetéhez
- A Nyílt Dokumentumformátum Szövetség üdvözli a kormány döntését
- Élő internetes ügyfélszolgálatot indít a hegyvidéki önkormányzat
- Újabb szolgáltatásokkal bővíti T-City programját a Telekom Szolnokon
- Rektori konferencia: legyen szakmai egyeztetés a felsőoktatási informatikai hálózat átalakításáról!
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.
Megérkeztek a HMD legújabb nyomógombos telefonjai
Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a vállalat ugyanis épp most mutatta be legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből. A három kis nyomógombos csoda a szivárvány színeiben érkezik, 23 990 Ft fogyasztó árról indulva.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.