4 processzormagos SGI-Altix a Silihostnál
A Silihost által a napokban üzembe állított SGI-Altix XE szerver jelenlegi konfigurációja 2 db. 2.66 Ghz-es Dual-Core Intel Xeon (Woodcrest) processzort, 4 Gb. fully-buffered DDR2 667 MHz-es RAM-ot és 320 Gb. hasznos kapacitású RAID-5 háttértárolót tartalmaz. A szerver – egyszerű processzor-cserével – 8 utas (CPU-magos) rendszerré bővíthető. A cég tájékoztatása szerint az új szervert kizárólag a processzorigényes adatbázis-alkalmazások kiszolgálására használják, míg az Itanium2 processzoros Altix350-es szerverük feladata nagyrészt a webkiszolgálás maradt.
„A 2005. októberében üzembe állított Altix350-es szerverünk több mint 800 aktív adatbázist szolgált ki, azonban a komolyabb forgalmú, az utóbbi hónapokban szerződött kiemelt ügyfeleink alkalmazásai által generált adatbázis-műveleteket már nem tudta a tőle megszokott gyorsasággal végrehajtani, ezért a tehermentesítése mellett döntöttünk. Két világmárka, az SGI és a Sun ajánlatát megvizsgálva végül a jól bevált SGI mellett döntöttünk” – nyilatkozta a cég képviselője, Antal Béla.
Az internetes üzleti kultúra oktatásában is jelentős szerepet vállaló cég idén le kívánja cserélni SCSI háttértároló rendszerét és az SGI hazai képviseletével, a Silicon Computers Kft-vel kötött megállapodásuk alapján közös együttműködésbe kezdenek az SGI-Altix szervercsalád népszerű modelljeinek nyílt forráskódú, UNIX-alapú operációs rendszerekkel történő ellátása érdekében.
Kapcsolódó cikkek
- LinkHáz.hu - ingyenes linkcsere-rendszer!
- Korlátlan méretű személyes tárhely a Freestart-on
- Átszervezéssel elkerülheti a csődöt az SGI
- SGI munkaállomások Intel Xeon 5100 processzorokkal
- Agresszív innováció az SGI-től: új Dual-Core Xeon- és Itanium2-szerverek
- Új SGI szerverek kétmagos Intel Xeon 5100 és Itanium lapkákkal
- Ingyenes e-könyv szolgáltatás az 1 éves Silihosttól
- Csődöt jelentett a Silicon Graphics
- Live Drive: Google-konkurens virtuális tárhely a Microsoft-tól
- Interware - Windows-alapú tárhelyszolgáltatás
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.