Sikeres évet zárt az EDS Magyarország
Az EDS Magyarország tevékenysége körülbelül 45–55 százalékban oszlik meg a hazai és a külföldi szolgáltatások között. 2007-ben a vállalat előreláthatóan további 300 új munkahelyet teremt Magyarországon, bővítve export tevékenységét is. A vállalat vezetése kiemelten kezeli a hazai szolgáltatási spektrum bővítését, a kormányzati szektorban meglévő nemzetközi referenciákat szeretnék itthon is kamatoztatni.
Az EDS mint munkaadó
Az EDS 15 évvel ezelőtt kezdte meg működését Magyarországon, munkavállalóinak száma mára iparági szinten is vezető pozíciót biztosít a vállalatnak. A dolgozói állomány az elmúlt három évben dinamikusan nőtt: a 2005. december 31-én még csak 1087 fős létszám, a tavalyi év kapacitásbővülési tendenciáját követően, 2006. december 31-re elérte az 1451 főt, ebből 400 az ITO, és közel 1000 fő az üzleti folyamatkihelyezés (BPO) területén dolgozik.
A munkatársak 61 százaléka felsőfokú végzettségű, 16 százalékuk legalább 2 idegen nyelvet beszél. Ez a létszám az EDS Magyarországnak a vállalat európai szolgáltatási modelljében betöltött szerepe miatt továbbbővül az idén is, a cég vezetői a regionális szinten végzett feladatokban látják a leggyorsabb növekedési lehetőséget.
Budapesten jelenleg több mint 1200 főt alkalmaz a vállalat, a Vas megyei térségben lévő 3 telephelyén (Vasváron, Rábahídvégen és Szentgotthárdon) foglalkoztatott munkavállalói létszáma megközelíti a 200 főt, ezzel az EDS a térség egyik kiemelt munkaadójának tekinthető. A Vasvár-Rábahídvégi Szolgáltatóközpontban a munkatársak 35 százaléka rendelkezik felsőfokú végzettséggel és valamilyen idegennyelv-tudással. A vállalat döntően helyi vagy környékbeli munkaerőt foglalkoztat, ami a térség viszonylag magas, 10 százalékos munkanélküliségi rátája mellett jelentős tényező.
Kapcsolódó cikkek
- Sun díjak a hazai partnervállalatoknak
- A Dell cáfolja a kivonulást az LCD TV piacról
- Az Algotech a One on One Kommunikációt választotta
- Bonyodalmak a Telenor keleti részesedéseinél
- A Deutsche Telekom 1,4 milliárd eurót adna a holland Orange-ért
- Kilép a Dell az LCD TV üzletágból?
- Az Avnet Romániában terjeszkedik
- Új értékesési vezető az Oracle-nél
- Megvehetik az Avayát - új kommunikációs menedzser változat
- Hitelközvetítő céget alapított a portfolio.hu
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.