Közösségi szoftverfejlesztőt vett a Cisco
Milkovits Gábor, 2007. február 10. 10:48
A Cisco némileg váratlan lépésként megvásárolta a mindössze 11 főt foglalkoztató, Five Across nevű szoftvercéget, amely közösségi oldalakra jellemző alkalmazásokat fejleszt internetes portálokhoz.
A felvásárlás elsőre talán meglepő egy olyan cégtől, amely elsődlegesen az internet infrastruktúráját alkotó eszközöket (routerek, stb.) forgalmaz, azonban mégis beleillik a társaság új üzleti stratégiájába. Ennek fő eleme, hogy a hálózati eszközök mellett komplex megoldásokat, vagyis szoftvereket és szolgáltatásokat is kínáljon vállalati ügyfeleinek – tavaly például médiarészleget hoztak létre, amely digitális médiacégeknek fejleszt és kínál különféle alkalmazásokat. A stratégia révén a Cisco közvetve elősegíti az online adatforgalom növekedését, ami igencsak jól jön kulcs-üzletága számára. A Five Across nyilvánvalóan nem az utolsó kis cég, amelyet a Cisco megvesz, mindenesetre az első olyan, amelynek az igen divatos közösségi oldalakhoz van köze.
Mások, így a nagyok közül a Google, a Yahoo és a Microsoft is benne vannak az üzletágban, a Cisco azonban nagyobb cégeknek, komplex termékcsomagja részeként szeretné a szolgáltatást, illetve az eszközöket értékesíteni. Mindez némileg meg is változtatja az alkalmazás eddigi karakterét, mivel mostanáig az ilyen szoftvereket kifejezetten közösségi oldalak kialakítására, vagy pedig kisebb blogok közösségi funkciókkal való kiegészítésére használták föl. Kérdés, hogy a nagyobb portálok fenntartóinál milyen sikere lesz: pozitív példa a Disney lehet, amely nemrég kisgyerekek számára hozott létre egy a MySpace-hez hasonló megoldást portálján, amelyen egyaránt lehet játszani, videókat nézni vagy Disney figurákkal saját kezelőfelületet létrehozni.
Mások, így a nagyok közül a Google, a Yahoo és a Microsoft is benne vannak az üzletágban, a Cisco azonban nagyobb cégeknek, komplex termékcsomagja részeként szeretné a szolgáltatást, illetve az eszközöket értékesíteni. Mindez némileg meg is változtatja az alkalmazás eddigi karakterét, mivel mostanáig az ilyen szoftvereket kifejezetten közösségi oldalak kialakítására, vagy pedig kisebb blogok közösségi funkciókkal való kiegészítésére használták föl. Kérdés, hogy a nagyobb portálok fenntartóinál milyen sikere lesz: pozitív példa a Disney lehet, amely nemrég kisgyerekek számára hozott létre egy a MySpace-hez hasonló megoldást portálján, amelyen egyaránt lehet játszani, videókat nézni vagy Disney figurákkal saját kezelőfelületet létrehozni.
Kapcsolódó cikkek
- A Cisco felvásárolja a BroadWare Technologiest
- Cisco Systems: javuló negyedéves eredmények
- Az S&T Magyarország Kft. a világ tíz legjobb Cisco partnere között
- A Cisco megállapodott a WebEx felvásárlásáról
- A Cisco 3,2 milliárd dollárért felvásárolja a WebExet
- Még szorosabb IBM-Cisco együttműködés
- A Synergon megújította Cisco minősítéseit
- Rekordok a Cisconál
- Spam és e-mail szűrő céget vásárol 830 millió dollárért a Cisco
- Cisco: rekord a Cisco Expón, EMEA-szervizközpont Szombathelyen