Szegényebb lett a CPU-k világa, búcsúzik a Transmeta
A lassuló modellfrissítés és a nagy PC-gyártók érdeklődésének hiánya megingatta a cég pénzügyi egyensúlyát, így már két évvel ezelőtt elhatározták, kiszállnak ebből az üzletágból. Most elérkezett a vég, a cég hivatalosan is megszűnt CPU-gyártónak lenni, és japán, valamint tajvani érdekeltségein irodák sorát zárja be és elbocsát közel 100 alkalmazottat. Ez nagyjából évi 23 millió dollár megtakarítást eredményezhet, és ebből a Transmeta megpróbálja átformálni magát egy IP-portfolió alapú üzleti szereplővé. Bár a vállalat sohasem volt igazi nehézsúlyú gyártó, végleges eltűnése mindenképpen a felhasználók választási lehetőségeinek beszűkülését, és az Intel illetve az AMD pozícióinak így ármeghatározási gyakorlatának megerősödését jelenti.
Kapcsolódó cikkek
- A Transmeta feladja, ha nem talál partnereket
- A Transmeta kivonul a mikroprocesszor-piacról
- Új Transmeta processzor, csökkentett bevételi tervek
- Az első hordozható PC Efficeon TM8800 lapkával
- Az első hordozható PC Efficeon processzorral
- Januárban érkeznek a 90 nm-es Efficeon lapkák
- Az első Efficion alapú hordozható PC
- Új részletek a Transmeta Efficeonról
- Efficeon: A Transmeta nagy visszatérése?
- Új Transmeta-lapka szeptemberben
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.